Okul öncesi öğretmenlerinin öğrenme merkezlerine ilişkin görüş ve uygulamalarının incelenmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin öğrenme merkezleri hakkındaki görüş ve uygulamalarının belirlenmesidir. Yöntem: Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden görüşme ve gözlem tekniği kullanılmıştır. Okul öncesi öğretmenlerinin öğrenme merkezleri hakkında görüşlerini belirlemek amacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen, dokuz açık uçlu sorudan oluşan yarı yapılandırılmış “Öğretmen Görüşme Formu” ve öğrenme merkezlerindeki uygulamalarını belirlemeye yönelik ise araştırmacılar tarafından hazırlanan “Öğrenme Merkezleri Gözlem Formu” kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını Bolu il merkezi ve ilçelerindeki, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı 6 anaokulu ve 3 anasınıfı ve bu sınıflarda görev yapan 31 okul öncesi öğretmeni oluşturmuştur. Verilerin değerlendirilmesinde betimsel analiz kullanılmıştır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Okul öncesi eğitim, Öğrenme merkezleri, Okul öncesi öğretmeni

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

İrgun, B., Çelebi, B., Çelik, D. K., Abuzar, E., Bayrav, M. ve Çamlıbel Çakmak, Ö. (2019). Okul öncesi öğretmenlerinin öğrenme merkezlerine ilişkin görüş ve uygulamalarının incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.