60-72 ay çocuklarında matematik öğrenme güçlüğü kontrol listesinin geliştirilmesi

dc.contributor.authorIşık, Aybüke
dc.contributor.authorSinan, Betül
dc.contributor.authorGüven, Büşra
dc.contributor.authorAltuntaş, Edanur
dc.contributor.authorEmekli, Esra
dc.contributor.authorCeylan, Gülnihal
dc.contributor.authorSinan, Hatice Kübra
dc.contributor.authorYılmaz, Havvanur
dc.contributor.authorAksu, Hilal
dc.contributor.authorErdem, Kübra
dc.contributor.authorTetik, Merve
dc.contributor.authorKapusuz, Mevhibe Şeyma
dc.contributor.authorKarışan, Sultan
dc.contributor.authorKuzu, Sümeyra
dc.contributor.authorEryılmaz, Şeniz Naz
dc.contributor.authorDemirkesen, Şeyma
dc.contributor.authorÖzkan, Şeymanur
dc.contributor.authorGüneş,Yasemin
dc.contributor.authorÇakır, Zehra Beyza
dc.date.accessioned2024-07-12T20:35:28Z
dc.date.available2024-07-12T20:35:28Z
dc.date.issued2019en_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesien_US
dc.description.abstractAmaç: Okul öncesi dönemde matematik öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin sayısı oldukça fazla olmasına rağmen matematik öğrenme güçlüğünün tespitinde kullanılacak ölçme araçları oldukça sınırlıdır. Bu araştırma amacı erken çocukluk döneminde Matematik Güçlüğü Kontrol Listesi geliştirmek, geçerlilik ve güvenirlik çalışmasını yapmaktır. Yöntem: Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeline girmektedir. Çalışma grubunu İstanbul ili Maltepe ve Ataşehir ilçeleri MEB’e bağlı 2 devlet anaokuluna devam eden 203 öğrenciden oluşmaktadır. Erken çocukluk dönemi matematik güçlüğü kontrol listesini oluşturmak amacıyla 67 madde oluşturulmuştur. Ölçme aracının kapsam geçerliğini sağlamak amacıyla uzman görüşü alınmıştır. Ayrıca yine kapsam geçerliği için Bracken Temel Kavram Ölçeği İfade Edici formu da uygulanmış ve bu iki ölçme aracı arasındaki ilişkiye bakılmıştır. Ölçme aracının güvenirliği ise Kuder-Richardson 20 ile test edilmiştir. Ayrıca öğrencilere cinsiyet, doğum tarihi, okul adı, sınıfı, anne/baba doğum tarihi, ebeveynlerin eğitim düzeyi, ebeveynlerin çalışma durumunu içeren bilgiler Öğrenci Bilgi Formu ile toplanmıştır. Verilerin istatistiksel analizi, Sosyal Bilimler için İstatistik Programı (SPSS) kullanılarak yapılmıştır.en_US
dc.identifier.citationIşık, A., Sinan, B., Güven, B., Altuntaş, E., Emekli, E., Ceylan, G., Sinan, H. K., Yılmaz, H., Aksu, H., Erdem, K., Tetik, M., Kapusuz, M. Ş., Karışan, S., Kuzu, S., Eryılmaz, Ş. N., Demirkesen, Ş., Özkan, Ş., Güneş, Y. ve Çakır, Z. B. (2019). 60-72 ay çocuklarında matematik öğrenme güçlüğü kontrol listesinin geliştirilmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/917
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyasıen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Konferans Öğesien_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY06387
dc.subjectMatematiken_US
dc.subjectMatematik öğrenme güçlüğüen_US
dc.subjectÖğrenme güçlüğüen_US
dc.subjectOkul öncesien_US
dc.subjectOkul öncesi matematiken_US
dc.title60-72 ay çocuklarında matematik öğrenme güçlüğü kontrol listesinin geliştirilmesien_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar