Eğitimde yeni bir çözüm "kent enstitüleri"
Küçük Resim Yok
Tarih
2002
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
... Mustafa Necati, 74 yıI önce, 22 Nisan 1928'de T.B.M.M.'inde Bakanlık bütçesi görüşülürken yaptığı konuşmada eğitim hedefleri için şu ilginç görüşleri söylemişti: "Okullardaki eğitimin, gençlerin olaylar üzerinde düşünebilecek ve bu olaylar karşısında nasıl davranmak gerekeceğini kendi kendine belirleyecek yetenek sahibi olarak yetişmesini sağlayacak nitelikte olması için tedbirler aldık." Bu eğitim ilkeleri ile 1940'lı yıllara gelindiğinde, eğitim alanında bir Türk mucizesi olarak görülen Köy Enstitülerindeki eğitim modeliyle sistemin felsefesi tam olarak yakalanmıştı. Kuruluşundan l4 yıl sonra Köy Enstitülerinin geliştirilmeleri yerine kapatılmaları, Cumhuriyetin, medrese eğitimine karşı tavrının önce gevşetilmesi ardından unutulması, ülkemizde eğitimin sisteminin bir çıkmaza sürüklenmesine yol açmıştır. Siyasilerin, eğitim koşullarını artan nüfusa ve günün gereksinimlerine göre düzenleyememesi, Cumhuriyet ilkelerinin yeterince özümsenemeyişi, cumhuriyet karşıtlarının giderek güçlenmeleri ve ortaçağ yönetimi heveslilerinin eğitimi yönlendirme basamaklarına yükselebilmeleri bu olumsuz gidişte etkili olmuştur. Sorunlar temelde şu nedenlere dayanmaktadır...
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Kaynak
Köy enstitülerinden kent enstitülerine eğitim kurultayı sorunları-II: mesleki ve teknik eğitim
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
II
Sayı
Künye
Eşme, İ. (2002). Eğitimde yeni bir çözüm "kent enstitüleri". Köy enstitülerinden kent enstitülerine eğitim kurultayı sorunları-II: mesleki ve teknik eğitim, Maltepe Üniversitesi. c. II, s. 137-141.