Eğitimde yeni bir çözüm "kent enstitüleri"

Küçük Resim Yok

Tarih

2002

Yazarlar

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

... Mustafa Necati, 74 yıI önce, 22 Nisan 1928'de T.B.M.M.'inde Bakanlık bütçesi görüşülürken yaptığı konuşmada eğitim hedefleri için şu ilginç görüşleri söylemişti: "Okullardaki eğitimin, gençlerin olaylar üzerinde düşünebilecek ve bu olaylar karşısında nasıl davranmak gerekeceğini kendi kendine belirleyecek yetenek sahibi olarak yetişmesini sağlayacak nitelikte olması için tedbirler aldık." Bu eğitim ilkeleri ile 1940'lı yıllara gelindiğinde, eğitim alanında bir Türk mucizesi olarak görülen Köy Enstitülerindeki eğitim modeliyle sistemin felsefesi tam olarak yakalanmıştı. Kuruluşundan l4 yıl sonra Köy Enstitülerinin geliştirilmeleri yerine kapatılmaları, Cumhuriyetin, medrese eğitimine karşı tavrının önce gevşetilmesi ardından unutulması, ülkemizde eğitimin sisteminin bir çıkmaza sürüklenmesine yol açmıştır. Siyasilerin, eğitim koşullarını artan nüfusa ve günün gereksinimlerine göre düzenleyememesi, Cumhuriyet ilkelerinin yeterince özümsenemeyişi, cumhuriyet karşıtlarının giderek güçlenmeleri ve ortaçağ yönetimi heveslilerinin eğitimi yönlendirme basamaklarına yükselebilmeleri bu olumsuz gidişte etkili olmuştur. Sorunlar temelde şu nedenlere dayanmaktadır...

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Kaynak

Köy enstitülerinden kent enstitülerine eğitim kurultayı sorunları-II: mesleki ve teknik eğitim

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

II

Sayı

Künye

Eşme, İ. (2002). Eğitimde yeni bir çözüm "kent enstitüleri". Köy enstitülerinden kent enstitülerine eğitim kurultayı sorunları-II: mesleki ve teknik eğitim, Maltepe Üniversitesi. c. II, s. 137-141.