PAYDAŞ İLİŞKİSİ YÖNETİMİ’NİN, ARA DEĞİŞKENLER; ÇALIŞANLARIN KURUMLARINI DEĞERLENDİRMESİ VE SOSYAL AÇIDAN VASITASIYLA FİRMA PERFORMANSINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ

dc.contributor.authorErdil, Oya
dc.contributor.authorArtar, Ayhan
dc.contributor.authorAdıgüzel, Zafer
dc.date.accessioned2024-07-12T22:03:09Z
dc.date.available2024-07-12T22:03:09Z
dc.date.issued2017en_US
dc.description.abstractLiteratürde, önemli araştırmaların yapıldığı paydaş yönetimi konusunu incelediğimiz çalışmamızda, özel olarak; paydaş ilişkisi yönetimi değerlendirmesi ve sosyal açıdan vasıtasıyla firma performansına etkisi değerlendirilip analiz edilmiştir. Hizmet sektöründe bulunan 16 telekomünikasyon firmasındaki beyaz yakalılardan toplanan anketlerin analiz edilmesiyle elde edilen sonuçlar değerlendirilmiştir. Paydaş kavramı içinde önemli bir yeri olan çalışanların, "iç paydaş" olarak ele alınmasıyla, kurumlarına paydaş ilişkisi yönetimi içinde nasıl etkide bulundukları, yoğun rekabet ortamında bulunan işletmeler için önemli bir değerlendirme ve analiz olmuştur. Çalışanların hem bireysel anlamda hemde kurumlarına karşı grup halinde hareket ettiklerinde etki düzeylerindeki etkileyebilmektedir. Özellikle rekabetin yoğun olduğu telekom sektöründe çalışanların kurumlarına karşı tutum ve davranışları kurumların bulunmaktadır. beklentilerinin ve isteklerinin kurum politikasına faydalı olacak şekilde değerlendirilmesi ve yönetim tarzının belirlenmesi gerekmektedir. Alanında yetkin ve uzman çalışanların, kurumlarının almış oldukları kararlardan benimsemediklerinde başka bir işletmeye geçmeyi düşünebilmektedirler. İşletme yönetimleri çalışanlardan üstün bir performans beklediği kadar, çalışanlarda firmalarından memnuniyetlerini ve motivasyonlarını arttırıcı politikalar sürdürebilmesi, işletme ile çalışanlar arasındaki tutum ve davranışların neticesinde ortaya çıkmaktadır. Çalışmamızda 401 beyaz yakalı çalışanın paydaş ilişkisi yönetimi ve paydaş davranışı etkisi içinde kurumlarına karşı etkileri dikkate alınarak incelenmiştiren_US
dc.identifier.endpage40en_US
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage19en_US
dc.identifier.trdizinid283129en_US
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/283129
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/9454
dc.identifier.volume12en_US
dc.indekslendigikaynakTR-Dizin
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKY04720
dc.titlePAYDAŞ İLİŞKİSİ YÖNETİMİ’NİN, ARA DEĞİŞKENLER; ÇALIŞANLARIN KURUMLARINI DEĞERLENDİRMESİ VE SOSYAL AÇIDAN VASITASIYLA FİRMA PERFORMANSINA ETKİSİNİN İNCELENMESİen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar