Pazarlamanın nostaljik oyun: Retro markalama
Küçük Resim Yok
Tarih
2008
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Unutulmuş markaların canlandırılması ve yeniden revaç bulması amacıyla geliştirilen pazarlama çabaları, eski ve yeninin bir sentezini sunan retro markalama kapsamında ele alınmaktadır. Bu kapsamda, geçmiş deneyimlerini yeniden yaşamak isteyen orta yaş ve üzeri tüketicilerle birlikte, geçmişle bağlar kurmak isteyen post modern bireyler hedeflenmektedir. Tarihsel yada kişisel nostalji hissettirecek egzotik ürünler bu amaca hizmet eder. Ev reçelleri, erişteler, saray çorbaları gibi kolayda ürünlerin yanı sıra, Osmanlı dönemi mimarisinden esinlenen konut projeleri, saray mimarisinin kullanıldığı oteller geçmiş günleri bugünün tüketicisine tekrar sunmaktadır. Bu ürünler nostaljik öğeleriyle yarattıkları farklılıkları rekabet üstünlüğüne çevirmektedir. Retro markalamayla sunulan ürün ve hizmetlerin tanıtımında da geçmişle bağlar kurulmaktadır. İletişim stratejilerinde nostaljik öğelere yer verilerek, hafızalardaki geçmiş deneyimlerin ortaya çıkması istenir. Yaratılacak imgelerin nostalji öğelerini çağırması hatta onlarla örtüşmesi hedeflenir. Bu öğeler kişisel deneyimlere ya da kültürel kodlamalara göre farklı şekillerde yorumlanabileceğinden, kolektif hafızaya ihtiyaç duyulur. Retro ürünlerin piyasaya sunumunda çoğu kez tarihsel logo, slogan, varsa geçmiş reklâmlar yada döneme ait görseller tercih edilir. Çalışma, retro markalama ve mesaj stratejisini betimleme amacını taşır. Bu nedenle, retro markalamaya ilişkin kavramlar teorik bir çerçevede tartışılmış; Türkiye ölçeğindeki retro markalama uygulamaları ilgili mesaj stratejilerine de yer vererek incelenmiştir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Kaynak
İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
2008
Sayı
33