Resimli çocuk kitaplarında özel gereksinimliliğin incelenmesi
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: Çocuklar, cinsiyet ve dış görünüşe karşı farkındalıklarını geliştirdikçe engel durumlarını fark etmeye ve buna yönelik çeşitli bakış açıları oluşturmaya başlarlar. Genellikle engeli olmayan ya da çevresinde engelli kişi bulunmayan bireylerin, engellilere yönelik önyargıları olduğu görülmektedir. Bu yüzden engelli kişiler sıklıkla, toplumda yok sayılma, görmezden gelme, acıma veya sadece engel durumlarına odaklı tutum ve davranışlara maruz kalırlar. Özel gereksinimliliği içeren kitaplar çocuklara engel durumuna bakmaksızın birbirlerinin farklılıklarına saygı duymayı, özel gereksinimli bireylerle birlikte yaşamayı öğretir. Resimli çocuk kitaplarında özel gereksinimliliğe yer verilme durumuna ilişkin yapılmış çalışmaların yetersizliğinden dolayı bu konu üzerinde çalışma yapılması uygun görülmüştür. Bu çalışma okul öncesi çocuklarına yönelik hazırlanan resimli çocuk kitaplarında özel gereksinim konusuna, özel gereksinimli karakterlere nasıl ve ne düzeyde yer verildiğini incelemek amacıyla yapılmıştır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Özel gereksinimli birey, Resimli hikâye kitapları, Çocuk kitapları, Engel, Engelli
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Şahbaz, Y., Sarı, H., Tüfekçi Akcan, Aysel (2019).Resimli çocuk kitaplarında özel gereksinimliliğin incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.