Resimli çocuk kitaplarında özel gereksinimliliğin incelenmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: Çocuklar, cinsiyet ve dış görünüşe karşı farkındalıklarını geliştirdikçe engel durumlarını fark etmeye ve buna yönelik çeşitli bakış açıları oluşturmaya başlarlar. Genellikle engeli olmayan ya da çevresinde engelli kişi bulunmayan bireylerin, engellilere yönelik önyargıları olduğu görülmektedir. Bu yüzden engelli kişiler sıklıkla, toplumda yok sayılma, görmezden gelme, acıma veya sadece engel durumlarına odaklı tutum ve davranışlara maruz kalırlar. Özel gereksinimliliği içeren kitaplar çocuklara engel durumuna bakmaksızın birbirlerinin farklılıklarına saygı duymayı, özel gereksinimli bireylerle birlikte yaşamayı öğretir. Resimli çocuk kitaplarında özel gereksinimliliğe yer verilme durumuna ilişkin yapılmış çalışmaların yetersizliğinden dolayı bu konu üzerinde çalışma yapılması uygun görülmüştür. Bu çalışma okul öncesi çocuklarına yönelik hazırlanan resimli çocuk kitaplarında özel gereksinim konusuna, özel gereksinimli karakterlere nasıl ve ne düzeyde yer verildiğini incelemek amacıyla yapılmıştır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Özel gereksinimli birey, Resimli hikâye kitapları, Çocuk kitapları, Engel, Engelli

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Şahbaz, Y., Sarı, H., Tüfekçi Akcan, Aysel (2019).Resimli çocuk kitaplarında özel gereksinimliliğin incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.