Okul öncesi eğitimi ile ilgili gerçekleştirilen bazı bilimsel toplantılarda sunulan çalışmaların konu bakımından içerik analizi

dc.contributor.authorDuman, Fatma
dc.contributor.authorÇeken, Ramazan
dc.date.accessioned2024-07-12T20:35:54Z
dc.date.available2024-07-12T20:35:54Z
dc.date.issued2019en_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesien_US
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmada okul öncesi eğitimi ile ilgili bazı bilimsel toplantılarda sunulan bildirilerin konu bakımından içerik analizi gerçekleştirilmesi amaçlanmıştır. Analiz süreci sonunda ulaşılan kategorilere göre ilgili alanda gerçekleştirilmiş bilimsel çalışmalarda hangi konulara odaklanıldığına yönelik yorumlara gidilmesi hedeflenmiştir. Yöntem: Bu çalışma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması yöntemine uygun olarak gerçekleştirilmiştir. İlgili bilimsel toplantılarda ele alınan bildirilerde ele alınan konulara yoğunlaşma durumu ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bildiri özetleri doküman analizi kullanılarak incelenmiştir. Analiz birimi olarak ele alınan bildiri metinlerinde öne çıkan konu başlıkları belirlenmiştir. Çalışmada bazı bilimsel toplantılarda okul öncesi eğitim alt başlığı altına giren bildiriler, sonraki okul öncesi eğitim alanında çalışma yapan ya da yapacak olan araştırmacılara ilgili alanında hangi konulara yoğunlaşıldığının belirlenerek onlara yol göstermesi beklenmektedir. Araştırma kapsamında 15 farklı eğitim bilimleri kurultayındaki toplam ...... bildiri üzerinden ….. tanesi okul öncesi ve erken çocukluk eğitimi ile ilgili olduğu tespit edilmiş ve araştırmaya dahil edilmiştir. Bildiriler konularına göre gruplanmış ve uygun durumlarda bulgular frekans ve yüzde olarak tablolar halinde sunulmuştur. Bulgular: Şimdiye kadar incelenen 174 adet bildiride öne çıkan konula dikkate alındığında, en çok öğretmenlik mesleği ile ilgili çalışmaların yapıldığı (45 çalışma), aile eğitimi ile ilgili 35,disiplinlerin eğitim ile ilgili 31, temel gelişim ile ilgili 22, etkinliğe dayanan 13, program geliştirme ile ilgili 13 çalışmanın gerçekleştirildiği, oyun (3), Medya (5) ve kavram edinimi (7) ile ilgili olarak daha az sayıda çalışmanın olduğu tespit edilmiştir. Sonuç: Çalışmanın sonuçları, ele alınan bildirilerde işlenen konuların özel eğitim, değerler eğitimi, medya okur-yazarlığı, disiplinlerarası eğitim gibi güncel konulara daha az yer verildiği saptanmıştır.en_US
dc.identifier.citationDuman, F. ve Çeken, R. (2019). Okul öncesi eğitimi ile ilgili gerçekleştirilen bazı bilimsel toplantılarda sunulan çalışmaların konu bakımından içerik analizi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/979
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyasıen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Konferans Öğesien_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY06449
dc.subjectOkul öncesi eğitimien_US
dc.subjectErken çocukluk eğitimien_US
dc.subject36-72 ay çocuken_US
dc.titleOkul öncesi eğitimi ile ilgili gerçekleştirilen bazı bilimsel toplantılarda sunulan çalışmaların konu bakımından içerik analizien_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar