Okul öncesi eğitim planlarının hareket etkinlikleri yönünden incelenmesi
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Okul öncesi dönem, hareket becerilerine en kalıcı ve olumlu katkıların yapılabileceği bir dönemdir. Çocukların yaşantılarında böylesi önemli bir yere sahip olan bu dönemde, onların sağlıklı ve dengeli bir fiziksel gelişim göstermeleri oldukça önemlidir. Türkiye’de okul öncesi dönemde hareket etkinliklerine ve motor gelişime yönelik yapılan araştırmalar incelendiğinde, araştırmaların daha çok hareket eğitimi programlarının çocukların motor gelişimlerine etkisi, okul öncesi yaş grubu çocukların motor gelişim düzeylerinin incelenmesi konularına yönelik olarak yapıldığı görülmüştür. Çalışmalarda öğretmenlerin tercih ettikleri kazanım-göstergelere, hareket etkinliklerine yer verme sıklıklarına ve çocukların motor gelişimlerini takip ederken nasıl bir yol izlediklerine ilişkin bilgilere yer verilmediği görülmüştür. Bu araştırmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin eğitim planlarında hareket etkinliklerine yer verme durumlarını ve bu etkinliklerde tercih ettikleri kazanım-göstergeleri belirlemek ve öğretmenlerin kaba motor gelişimi destekleme konusundaki eğilimlerini saptamaktır. Bu araştırmada, algıların ve olayların doğal ortamda gerçekçi biçimde ortaya konulmasına yönelik bir süreç izleneceğinden ötürü nitel araştırma yöntemi kullanılacaktır. Araştırmanın çalışma grubu, İstanbul ilindeki Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı anasınıfları ve/veya özel anaokullardan kolay ulaşılabilir örnekleme yoluyla seçilen 4 okul öncesi eğitim kurumu ve burada görev yapan toplam 12 okul öncesi öğretmenidir. Bu araştırmanın amaçları doğrultusunda veri toplama araçları olarak Kişisel Bilgi Formu, Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu ve öğretmenlerin üç aylık eğitim planları kullanılacaktır. Araştırmada kullanılması düşünülen formlar araştırmacılar tarafından literatür taranarak ve uzman desteği alınarak oluşturulacaktır. Kişisel Bilgi Formu sürecin başında katılımcılar tarafından doldurulacaktır ve sonrasında okul öncesi öğretmenleri ile yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilecektir. Görüşmelerin ardından incelemek amacıyla öğretmenlerden üç aylık eğitim planları istenecektir. Öğretmenler ile yapılan görüşmelerden elde edilen veriler, içerik analizi yöntemi kullanılarak, üç aylık eğitim planlarına ilişkin veriler ise doküman analizi yöntemi kullanılarak analiz edilecektir. Araştırma henüz veri toplama aşamasında olduğundan ötürü bulgular ve sonuç kısmına yer verilmemiştir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Okul öncesi eğitim, Hareket etkinliği, Kaba motor gelişim, Okul öncesi öğretmenleri, Eğitim planı
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Özok, N., Dergan, A., Uğurlu, P. ve Uluocak, B. (2019). Okul öncesi eğitim planlarının hareket etkinlikleri yönünden incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.