Hollywood Sinemasında “rıza üretimi” eleştirisi olarak John Carpenter Sineması

dc.contributor.advisorAytekin, Hakan
dc.contributor.authorTopcu, Çağatay
dc.date.accessioned2024-07-12T22:26:46Z
dc.date.available2024-07-12T22:26:46Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019-02en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Radyo, Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractSinema, medya ve diğer iletişim araçları toplum üzerinde rıza imalatının sağlanması için hükümetler ve sermaye sahipleri tarafından sıklıkla kullanılmaktadır. İlk gelişen formları ile haber verme ve bilgi yayma amacı ile kullanılan kitle iletişim amaçları, zamanla, yönetici ve sermaye sahiplerinin ideoloji yayma ve halkın normalde rıza göstermeyeceği uygulamaları bir dirençle karşılaşmadan uygulama yollarından biri olmuştur. Bu çalışmada, medyanın bu amaç ile kullanımına evrimi açıklanmaya çalışılmıştır. Bu çalışmaya konu edilen “They Live” filmi, rıza imalatı bağlamında en simgesel filmlerden biridir. Medyanın rıza imalatına dair toplumsal etkisini bilimkurgu öğeleri kullanarak anlatan, Hollywood sinemasında pek de görülmeyen eleştirellikte bir filmdir. Bu çalışmada, John Carpenter’ın ikonik eserlerinden “They Live” filmi ve film afişleri, göstergebilim araçları kullanılarak, rıza imalatı üzerine analiz edilmeye çalışılmıştır.en_US
dc.description.abstractCinema as a form of media and mass communication, is frequently used by governments and capital owners to engineering of consent on the community. The purpose of mass communication, was to privde news and information in society in its first evolving forms, then, the governments and owners of the capital started to use it to spread their ideology and apply the practices that the public would not normally be given consent, without facing resistance. In this study, the evolution of media is tried to be explained. “They Live” is one of the most iconic films in the context of production of consent. It is a authority-criticizing film that is not frequently seen in Hollywood cinema. It uses science-fiction elements to deliver its message on consent engineering. In this study, John Carpenter's iconic film and its posters are tried to be analyzed on the production of consent by using semiotics tools.en_US
dc.identifier.citationTopcu, Ç. (2019). Hollywood Sinemasında “rıza üretimi” eleştirisi olarak John Carpenter sineması / John Carpenter Cinema as a critique of manufacturing consent in Hollywood Cinema (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/11524
dc.institutionauthorTopcu, Çağatayen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKT1562en_US
dc.subjectJohn Carpenteren_US
dc.subjectGöstergebilimen_US
dc.subjectRıza İmalatıen_US
dc.subjectJohn Carpenteren_US
dc.subjectSemiologyen_US
dc.subjectManufacturing consenten_US
dc.titleHollywood Sinemasında “rıza üretimi” eleştirisi olarak John Carpenter Sinemasıen_US
dc.title.alternativeJohn Carpenter Cinema as a critique of manufacturing consent in Hollywood Cinemaen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Çağatay_Topçu_121105105.pdf
Boyut:
1.59 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam metin / Full text