Türkçe reklam söyleminde mantıksal ve edimsel yanlıtmacalar

Küçük Resim Yok

Tarih

2008

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Yanıltmacalar, ilk anda geçerli gibi gözüken ve bu nedenle kabul edilebilir bir gerçeklik oluşturdukları izlenimi veren yönlendirici argümanlardır. iletişimde doğru ve geçerli akıl yürütme kurallarının bilinçli olarak bozulduğu ideolojik söylem örneklerinden olan reklamlarda, mantıksal ve edimsel yanıltmacaların ikna amacıyla yaygın temleri ile tüketicinin zihinsel süreçlerini etkilemektedir...
Fallancies are the manipulative arguments, which at first sight seem to be valid, and thus create a seemingky acceptable reality. As the ideological examples in which correct and valid reasoning processes are distorted on purpose, commercials frequently employ logical and pragmatic fallacies in order to persuade the consumers...

Açıklama

Anahtar Kelimeler

İletişim, Reklamlar, Mantıksal yanıltmaca, Edimsel-eytişimsel yaklaşım, Sezdirim stratejileri, Communication, Commercials, Logical fallacy, Pragma-dialectic approach

Kaynak

XX. Dilbilim Kurultayı Bildirimleri 12-13 Mayıs 2006

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Büyükkantarcıoğlu, N. (2008). Türkçe reklam söyleminde mantıksal ve edimsel yanlıtmacalar / Logical and pragmatic fallacies in the discourse of Turkish commercials. XX. Dilbilim Kurultayı Bildirimleri 12-13 Mayıs 2006. Maltepe Üniversitesi. s. 329-343.