Türkçe reklam söyleminde mantıksal ve edimsel yanlıtmacalar
Küçük Resim Yok
Tarih
2008
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Yanıltmacalar, ilk anda geçerli gibi gözüken ve bu nedenle kabul edilebilir bir gerçeklik oluşturdukları izlenimi veren yönlendirici argümanlardır. iletişimde doğru ve geçerli akıl yürütme kurallarının bilinçli olarak bozulduğu ideolojik söylem örneklerinden olan reklamlarda, mantıksal ve edimsel yanıltmacaların ikna amacıyla yaygın temleri ile tüketicinin zihinsel süreçlerini etkilemektedir...
Fallancies are the manipulative arguments, which at first sight seem to be valid, and thus create a seemingky acceptable reality. As the ideological examples in which correct and valid reasoning processes are distorted on purpose, commercials frequently employ logical and pragmatic fallacies in order to persuade the consumers...
Fallancies are the manipulative arguments, which at first sight seem to be valid, and thus create a seemingky acceptable reality. As the ideological examples in which correct and valid reasoning processes are distorted on purpose, commercials frequently employ logical and pragmatic fallacies in order to persuade the consumers...
Açıklama
Anahtar Kelimeler
İletişim, Reklamlar, Mantıksal yanıltmaca, Edimsel-eytişimsel yaklaşım, Sezdirim stratejileri, Communication, Commercials, Logical fallacy, Pragma-dialectic approach
Kaynak
XX. Dilbilim Kurultayı Bildirimleri 12-13 Mayıs 2006
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Büyükkantarcıoğlu, N. (2008). Türkçe reklam söyleminde mantıksal ve edimsel yanlıtmacalar / Logical and pragmatic fallacies in the discourse of Turkish commercials. XX. Dilbilim Kurultayı Bildirimleri 12-13 Mayıs 2006. Maltepe Üniversitesi. s. 329-343.