Türkiye'de eğitimin evrenselleşmesi
Küçük Resim Yok
Tarih
2022
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
T.C. Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Eğitim, günümüzde toplumların refahını arttırmanın ve bireylere 21. yüzyılda öne çıkan becerileri kazandırarak küresel ölçek rekabet edebilmelerini sağlamanın en önemli kaynağıdır (Krstic, Filipe ve Chavaglia, 2020; World Economic Forum, 2014). Sanayi devrimi sonrasında hızla küreselleşen dünyada ülkelerin nihai hedefi toplumsal ve ekonomik kalkınmayı eş zamanlı gerçekleştirebilmektir. Eğitim, sahip olduğu potansiyel nedeniyle bu hedefleri gerçekleştirmek için en önemli araçlardan biri haline gelmiştir (Mathis, 2011;Sahlberg,2006). Eğitim ile toplumsal ve ekonomik gelişme arasındaki doğrudan ilişkileri ortaya koyan çalışmalar, ülkeleri eğitim politikalarını gözden geçirmeye ve eğitime yönelik yatırımlarını artırmaya teşvik etmektedir(Sahlberg,2006;Schweke,2004).
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Kaynak
Maltepe Üniversitesi Yayınları
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Özer, M. (2022). Türkiye'de eğitimin evrenselleşmesi. Mumcu, T. (ed.), İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları.