Education paradigm in 21 Century
Küçük Resim Yok
Tarih
2018
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
The term “paradigm” means a strictly scientific theory embodied in a system of concepts that express the most essential features of reality. Its second meaning is used to characterize the generally recognized scientific achievements that give the community of specialists a model of posing problems and their solutions over a period. In this sense, it is used in pedagogical theory to denote conceptual models of education. In the course of the historical development of society and education as its most important institution, various education paradigms emerged. Therefore, today we can say that there are many paradigms of education. Teachers and psychologists focus on changing the style of work with information with modern students and schoolchildren. In conditions of the use of information technologies, such elements aseducational information and communication media are combined and represent a single structural element - information technology, as a means of achieving the goal. The article considers with main evolutionary paradigms and models of education of the XXI century, and special attention is paid to the non-institutional paradigm of education, which focuses on the organization of education outside traditional social institutions, in particular schools and universities. And also on the basis of non-institutional paradigm of education, the article considers innovative means of information visualization, such as infographics and scribing as a means of submitting educational material for a modern student and schoolchild in conditions of using the means of information and communication technologies in education.
“Paradigma” terimi, gerçekliğin en önemli özelliklerini ifade eden bir kavramlar sistemi içinde somutlaştırılmış tamamen bilimsel bir teori anlamına gelir. İkinci anlamı, uzmanlar topluluğuna bir zaman dilimi içinde sorunlar ve çözüm önerileri getiren genel kabul görmüş bilimsel başarıları karakterize etmek için kullanılır. Bu anlamda pedagojik teoride eğitimin kavramsal modellerini göstermek için kullanılır. Toplumun tarihsel gelişimi ve eğitimin en önemli kurumu olarak çeşitli eğitim paradigmaları ortaya çıkmıştır. Bu nedenle, bugün birçok eğitim paradigması olduğunu söyleyebiliriz. Öğretmenler ve psikologlar, bilgi ile modern öğrenciler ve okul çocukların çalışma tarzını değiştirmeye odaklanırlar. Bilgi teknolojilerinin kullanılması durumunda, eğitim bilgisi ve iletişim ortamı gibi unsurlar birleştirilir ve hedefe ulaşmak için tek bir yapısal öğeyi (bilgi teknolojisini) temsil eder. Bu makalede, XXI. yüzyılın ana evrim paradigmaları ve eğitim modelleri ele alınmıştır ve geleneksel sosyal kurumlar (özellikle okullar ve üniversiteler) dışında eğitimin örgütlenmesine odaklanan kurumsal olmayan eğitim paradigmasına özel önem verilmektedir. Ayrıca, eğitimin kurumsal olmayan paradigması temelinde, bu makalede eğitimde bilgi ve iletişim araçlarının kullanılması durumunda modern bir öğrenci ve okul çocuğu için eğitim materyali göndermenin bir aracı olarak infografi ve çizim gibi yenilikçi bilgi görselleştirme araçları da değerlendirilmektedir.
“Paradigma” terimi, gerçekliğin en önemli özelliklerini ifade eden bir kavramlar sistemi içinde somutlaştırılmış tamamen bilimsel bir teori anlamına gelir. İkinci anlamı, uzmanlar topluluğuna bir zaman dilimi içinde sorunlar ve çözüm önerileri getiren genel kabul görmüş bilimsel başarıları karakterize etmek için kullanılır. Bu anlamda pedagojik teoride eğitimin kavramsal modellerini göstermek için kullanılır. Toplumun tarihsel gelişimi ve eğitimin en önemli kurumu olarak çeşitli eğitim paradigmaları ortaya çıkmıştır. Bu nedenle, bugün birçok eğitim paradigması olduğunu söyleyebiliriz. Öğretmenler ve psikologlar, bilgi ile modern öğrenciler ve okul çocukların çalışma tarzını değiştirmeye odaklanırlar. Bilgi teknolojilerinin kullanılması durumunda, eğitim bilgisi ve iletişim ortamı gibi unsurlar birleştirilir ve hedefe ulaşmak için tek bir yapısal öğeyi (bilgi teknolojisini) temsil eder. Bu makalede, XXI. yüzyılın ana evrim paradigmaları ve eğitim modelleri ele alınmıştır ve geleneksel sosyal kurumlar (özellikle okullar ve üniversiteler) dışında eğitimin örgütlenmesine odaklanan kurumsal olmayan eğitim paradigmasına özel önem verilmektedir. Ayrıca, eğitimin kurumsal olmayan paradigması temelinde, bu makalede eğitimde bilgi ve iletişim araçlarının kullanılması durumunda modern bir öğrenci ve okul çocuğu için eğitim materyali göndermenin bir aracı olarak infografi ve çizim gibi yenilikçi bilgi görselleştirme araçları da değerlendirilmektedir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Education, paradigm, infographics, scribing, Eğitim, paradigma, infografi, çizim
Kaynak
Maltepe Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Kongresi
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Anishchenko,E. ve Anastasiia, H. (2018). Education paradigm in 21 Century / 21. Yüzyılda eğitim paradigması. Maltepe Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Kongresi. s. 24-25.