Talep ve arz olanakları ile pazarlama yöntemi

dc.authorid0000-0001-6253-4022en_US
dc.authorid0000-0003-2275-4682en_US
dc.authorid0000-0002-7183-6142en_US
dc.contributor.authorÖzen, Sadettin
dc.contributor.authorAydın, Samet
dc.contributor.authorYardımcı, İlknur
dc.date.accessioned2024-07-12T21:32:18Z
dc.date.available2024-07-12T21:32:18Z
dc.date.issued2018en_US
dc.departmentRektörlük, Kongreler, Uluslararası İşletme ve Pazarlama Kongresien_US
dc.description.abstractPazarlama sektörlerde, piyasalarda arz ve talebin, talebin gereksinimleri doğrultularında birbirlerini karşılıklı doğru tanıma, tanıtma etkinlikleri bilgileri ve teknikleri toplamı olarak bilinmektedir. Bu bağlamda işletmenin, arzın özgün ve stratejik üretim ve satış miktarlarının, niteliklerinin zaman içinde araştırılması, öngörülmesi, etkinliği ve bilimidir. Bu çalışma kapsamında arz, talep ve pazarlama bağlamlı kavramların birbirleri ile olan ilişkileri matematiksel iktisat formülasyonları, lineer grafikler ve denklemler ile ifade edilerek ilişkisel çıktılarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Sektörlerde ve iş süreçlerinde optimum makul pazarlama kararları için yöntemler ile nesnel ölçütler ve öncelikler araştırılmıştır. Sektörlerde mikro ve üretim ekonomisi düşünceleri doğrultusunda arz ve talep fiyat dengesi, maliyet ve gelir analizi, kar, zarar, katma değer değişimi süreçleri ve yöntemleri temel alınmıştır. Üretim ve kalkınma ekonomisi sorunları, sektör ve iş alanlarında verimlilik, karlılık, süreklilik, esneklik, girişimcilik ölçütleri yönlerinde araştırılmıştır. Çalışma sektörlerde, işletmenin, üretimin uzun ve kısa dönemde deterministik, analitik ve sentetik üretim ve satış fonksiyonları tanımlamaları, çözümlemeleri doğrultularında ilerletilmesi gerektiğini saptamıştır. Sektörlerde pazarlama kararlarının; marjinal ve ortalama verimlilik, karlılık, katma değer ölçütlerini, yöntemlerini, analitik ve parametrik formüllerini tanımlama temelli ve amaçlı olduğu görülmüştür. Girişim ve yatırım kararlarının nesnellik, öznellik, özgürlük, bütünlük ve özgünlük düşünceleri ile somutlaştırılması gerektiği ortaya çıkmıştır. Aynı yönde yatırım yapılabilirlik kararlarında sabit yatırım maliyetinin; talep miktarının, talebin gelir ve ücret düzeylerinin önemli belirleyici olduğu sonucu elde edilmiştir. Uzun dönemde ortalama ve standart sapma değerlerinin önemli olduğu saptanmış olup, sektörler ve iş kolları süreçlerinde yine uzun dönemde büyük iş hacimli teknoloji değiştirme girişim, yatırım ortalama ve marjinal değerler çözümlemelerinin ekonomik olarak birbirlerine yaklaşmakta olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe basic problem of the marketing and economy is to estimate the balance of demand and supply, the priorities in sectors and product capacities, and also investment and operation capitals. In the marketing process it is important the visions and long term planning decision criteria, the medium term planning decision criteria because of the using productivity of investment capitals. The solutions of these problems are to increase the importance of the average values of demand, supply, also the added values with the costs of investments and operation in production processes. These problems are to increase the importance of the marketing depending on social perceptions, benefit and costs, and also social responsibilities. So, this study has focused to the problems of the marketing, the balance of demand and supply and economic solutions of the priorities in sectors and product capacities, and also investment capitals in general. The study has researched the as the maximizing the productivity, the economic and the added values. In the same way, this study’s goal is to bring out analyzing the marketing problems depending on the developing production economic processes. So the developing production economics concepts are tried to be defined accordance with the views of the deterministic marketing.en_US
dc.identifier.citationÖzen, S., Aydın, S. ve Yardımcı, İ. (2018). Talep ve arz olanakları ile pazarlama yöntemi. / The marketing principles with balance of demand and supply. International Congress on Business and Marketing. s. 110-133.en_US
dc.identifier.endpage133en_US
dc.identifier.isbn978 - 605 - 2124 - 09-3
dc.identifier.startpage110en_US
dc.identifier.urihttps://icbm.world/?lang=tr
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/6378
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofInternational Congress on Business and Marketingen_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesien_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY07943
dc.subjectÜretimen_US
dc.subjectteknoloji ve kalkınma ekonomisien_US
dc.subjectmarjinal ve ortalama verimliliken_US
dc.subjectkarlılıken_US
dc.subjectstratejik çözümleme ve planlamaen_US
dc.subjectProduction economicsen_US
dc.subjectproductivityen_US
dc.subjectvisionsen_US
dc.subjectlong term planningen_US
dc.subjectdecision criteriaen_US
dc.subjectdemanden_US
dc.subjectsectors and product capacitiesen_US
dc.subjectinvestment capitalsen_US
dc.titleTalep ve arz olanakları ile pazarlama yöntemien_US
dc.title.alternativeThe marketing principles with balance of demand and supplyen_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar