Akran zorbalığını önlemede okul hemşiresinin rolü / Role of school nurse in peer bullying prevention

dc.contributor.authorArslan, Sevda
dc.contributor.authorSavaşer, Sevim
dc.date.accessioned2025-07-02T12:04:33Z
dc.date.available2025-07-02T12:04:33Z
dc.date.issued2009
dc.departmentYüksekokullar, Hemşirelik Yüksekokulu, Hemşirelik Bölümü
dc.description.abstractZorbalık tüm insanları; yaşına, cinsiyetine, etnik kökenine, dini inancına veya sosyoekonomik durumuna bağlı olmaksızın, her ortamda, bir veya birden çok zamanda etkileyebilen ve dünyanın her yerinde yaygın olarak görülen bir sorundur. Tüm dünya ülkelerini ilgilendiren zorbalığın okullarda yaygınlaşması çocukların ve gençlerin fiziksel ve psikososyal sağlığını tehdit etmektedir. Zorbalığın öğrenciler için ciddi bir travma olduğu, etkileri okul dönemi ile sınırlı kalmayıp yaşam boyu sürdüğünden toplum sağlığını da olumsuz etkilediği kabul edilmektedir. Akran zorbalığı öğrenciler yanında aileleri, öğretmenleri ve okul yöneticilerini de olumsuz etkiler. Bu nedenle zorbalık, okulda görevli hekim, okul hemşiresi, psikolog gibi sağlık profesyonellerinin ilgilenmesi gereken bir konudur. Bu makalede okulda akran zorbalığını önlemede okul hemşiresinin rolü üzerinde durulmuştur.
dc.description.abstractBullying is a common problem that affects people all over the world regardless of age, gender, the ethnic origin, religious beliefs or the socio-economic status one or more time. All world countries concerning with school bullying that becomes widespread and threatens the children and young peoples’ physical and psychosocial health. It is also considered that the bullying is a serious trauma that is not limited with the school period but also has lifetime affects on the community health. This impacts also affects the families of the children, the teachers and the school administrators. Therefore bullying is an issue which must be paid attention by the health professional such as doctors, school nurses and psychologist. This study had a focus on the role of school nurse in peer bullying prevention programmes and tries to highlight this role.
dc.identifier.citationArslan, S. ve Savaşer, S. (2009), Akran zorbalığını önlemede okul hemşiresinin rolü / Role of school nurse in peer bullying prevention, Hemşirelik Bilim ve Sanat Dergisi, T.C. Maltepe Üniversitesi, 2(3), s.118-123.
dc.identifier.endpage123
dc.identifier.issn1308-4429
dc.identifier.issue3
dc.identifier.startpage118
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/13420
dc.identifier.volume2
dc.language.isotr
dc.publisherT.C. Maltepe Üniversitesi
dc.relation.ispartofHemşirelik Bilim ve Sanat Dergisi
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectAkran Zorbalığı
dc.subjectOkul Sağlığı
dc.subjectHemşirelik
dc.subjectPeer Bullying
dc.subjectSchool Health
dc.subjectNursing
dc.titleAkran zorbalığını önlemede okul hemşiresinin rolü / Role of school nurse in peer bullying prevention
dc.title.alternativeRole of school nurse in peer bullying prevention
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Akran zorbalığını önlemede.pdf
Boyut:
213.02 KB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text
Lisans paketi
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Küçük Resim Yok
İsim:
license.txt
Boyut:
1.17 KB
Biçim:
Item-specific license agreed to upon submission
Açıklama: