Dijital liderlik
Küçük Resim Yok
Tarih
2018
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Kürselleşen dünyada işletme sahipleri ve örgütler bir yöneticiden daha öte bir lidere ihtiyaç duymaktadır. Çalışanların bireysel güçlerini farklı yöntemlerle harekete geçirebilme becerisine sahip olan liderler işletmeyi geleceğe taşıyacak kişilerdir. Bir lider öncelikle, örgüt için belirlediği vizyonun çalışanların değerleriyle uyumlu olması için çabalar ve bunu onların toplumsal anlayışlarıyla çelişmeyen bir biçimde ifade etmeye özen gösterir. Bu vizyonun hayat nasıl geçirileceğine dair aldığı kararları çalışanlarıyla paylaşır. Günümüzde iş çevreleri köklü ve sürekli bir değişim içindedir. Dijitalleşme bütün dünyayı olduğu gibi örgütleri de etkilemekte ve buna uygun liderlere ihtiyaç duyulmaktadır. Bu çalışmada gelişen bilgi ve iletişim teknolojisiyle birlikte değer kazanan dijital liderlik kavramı açıklanmaya çalışılmıştır. Bir işletmenin dijital dönüşüm süreci ne kadar kısa, ne kadar başarılı ve ne kadar uyumlu ise; onun gelecekteki rekabet gücü ve yaşam süresi de bu dönüşümün başarı derecesiyle orantılı olacaktır. İşletmelerde bu dönüşümün mimarları da dijital liderler olacaktır.
In a globalizing world, business owners and organizations need a leader rather than a manager. Leaders who have the ability to mobilize their individual forces with different methods are the ones who will carry the business to the future. First, a leader strives to ensure that the vision that the organization sets is in line with the values the employees and expresses in a way that does not contradict to their social understanding. He shares his decisions about how to pass this vision to life. Nowadays, business circles are in a radical and contiuous change. Digitization affects organizations as well as the whole world, and there is a need for appropriate leaders. In this study, the concept of digital leadership is tried to be explained, which gains value along with the developing information and communication technology. The shorter, the more succesful and the more consistent the digital transformation process of a business; its future competitiveness and life expectancy will be proportional to the degree of success of this transformation. The architects of this transformation in enterprises will also be digital leaders.
In a globalizing world, business owners and organizations need a leader rather than a manager. Leaders who have the ability to mobilize their individual forces with different methods are the ones who will carry the business to the future. First, a leader strives to ensure that the vision that the organization sets is in line with the values the employees and expresses in a way that does not contradict to their social understanding. He shares his decisions about how to pass this vision to life. Nowadays, business circles are in a radical and contiuous change. Digitization affects organizations as well as the whole world, and there is a need for appropriate leaders. In this study, the concept of digital leadership is tried to be explained, which gains value along with the developing information and communication technology. The shorter, the more succesful and the more consistent the digital transformation process of a business; its future competitiveness and life expectancy will be proportional to the degree of success of this transformation. The architects of this transformation in enterprises will also be digital leaders.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Dijitalleşme, Dijital işletme, Dijital liderlik, Leadership, Digitalization, Digital business, Digital leadership
Kaynak
International Congress on Business and Marketing
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
İrge, N. T. (2018). Dijital liderlik / Digital leadership. International Congress on Business and Marketing. s. 21-27.