Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Oyun Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Öz: Oyun, okul öncesi dönem çocukları için önemli bir kavramdır. Oyun, okul öncesi dönem çocuklarının hayata bakış açısını oluşturur. Okul öncesi kurumlarına giden çocuklar için sınıfta ya da sınıf dışında her türlü ortamda, bütün gelişim alanlarına katkısı olduğu gibi çocukların eğlenerek öğrenmesinde de en önemli araçtır. Dolayısıyla hem aile hem de eğitimcilerin çocukların oyunu nasıl gördüklerini bilmesi, onlara fayda sağlayan ve yol gösterici bilgiler edinmelerini sağlayacaktır. Bu araştırmanın amacı, erken çocukluk dönemindeki çocukların oyun hakkındaki görüşlerinin incelenmesidir. Araştırma İstanbul ilinin Kartal ve Çapa ilçelerinin devlet okulu bünyesindeki 23 kız 24 erkek çocuk olmak üzere 47 çocukla çalışıldı. Bu ana amaca ek olarak araştırmada çocukların oyun hakkındaki görüşleri, oyundan beklentileri, tercih ettikleri oyun çeşitleri, oyunlarında kullandıkları materyaller ile ilgili memnuniyetler incelenmiştir. Araştırma nitel araştırma modelinden olgubilim desenine göre tasarlanmıştır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Okul öncesi eğitim, Oyun, Oyuncak
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
İlbaylı, İ., Sağlambaş, R. ve Yıldırım, R. (2019). Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Oyun Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.