Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Oyun Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Öz: Oyun, okul öncesi dönem çocukları için önemli bir kavramdır. Oyun, okul öncesi dönem çocuklarının hayata bakış açısını oluşturur. Okul öncesi kurumlarına giden çocuklar için sınıfta ya da sınıf dışında her türlü ortamda, bütün gelişim alanlarına katkısı olduğu gibi çocukların eğlenerek öğrenmesinde de en önemli araçtır. Dolayısıyla hem aile hem de eğitimcilerin çocukların oyunu nasıl gördüklerini bilmesi, onlara fayda sağlayan ve yol gösterici bilgiler edinmelerini sağlayacaktır. Bu araştırmanın amacı, erken çocukluk dönemindeki çocukların oyun hakkındaki görüşlerinin incelenmesidir. Araştırma İstanbul ilinin Kartal ve Çapa ilçelerinin devlet okulu bünyesindeki 23 kız 24 erkek çocuk olmak üzere 47 çocukla çalışıldı. Bu ana amaca ek olarak araştırmada çocukların oyun hakkındaki görüşleri, oyundan beklentileri, tercih ettikleri oyun çeşitleri, oyunlarında kullandıkları materyaller ile ilgili memnuniyetler incelenmiştir. Araştırma nitel araştırma modelinden olgubilim desenine göre tasarlanmıştır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Okul öncesi eğitim, Oyun, Oyuncak

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

İlbaylı, İ., Sağlambaş, R. ve Yıldırım, R. (2019). Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Oyun Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.