Somut işlem döneminde olan 8-9 yaş çocukları ile soyut işlem döneminde olan 12-13 yaş çocukların görsel bellek farklılıklarının incelenmesi / The visual memory differences between the 8-9 year olds who are in operational stage and 12-13 year olds who are in formal operational stage

dc.contributor.advisorMadi, Bülent
dc.contributor.authorGül, Dilek
dc.date.accessioned2024-07-12T22:15:47Z
dc.date.available2024-07-12T22:15:47Z
dc.date.issued2006en_US
dc.date.submitted2006en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Psikoloji Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu araştırmada, somut işlem döneminde olan 8-9 yaş çocukları ile soyut işlem döneminde olan 12-13 yaş çocuklarının, görsel bellek farklılıkları incelenmiştir. 8 yaş grubundan 34 öğrenci, 9 yaş grubundan 34 öğrenci, 12 yaş grubundan 34 öğrenci ve 13 yaş grubundan 34 öğrenci olmak üzere toplam 136 öğrenci ile örneklem grubu oluşturulmuştur. Deneklere test bataryaları olarak Cattell Zeka Testi (2A Formu) Rey-Osterreith Karmaşık Figür Testi, Rey-Osterreith Complex Figure Test (ROCF), Benton Görsel Akılda Tutma Testi, Benton Visual Retention Test (F Formu), Somut-Soyut Kelime Listesi uygulanmıştır. Uygulanan bu testlerin sonuçları istatistiki yöntemle analiz edilmiştir. Sonuç olarak; 12-13 yaş grubunun Benton V.R.T., ROCF, Somut-Soyut Kelime Listesi puanları ortalaması, 8-9 yaş grubunun ortalamasından anlamlı derecede yüksek bulunmuştur. en_US
dc.description.abstractThis study investigates the visual memory differences between the 8 and 9 year- old-children who belong to operational stage and 12 and 13 year- old-children who belong to formal operational stage. The study was administered to 136 students in total, 34 eight year olds, 34 nine year olds, 34 twelve year olds and 34 thirteen year olds who are attending the Koc School. The subjects were tested by means of "The Cattell Test (Form 2A) Rey-Osterreith Complex Figure Test (ROCF), Benton Visual Retention Test (Form F) and Concrete-Abstract Words List. The results were analyzed using statistics and it was found that the avarage of the scores which the 12-13 year- old- students got from the tests was higher than the avarage of the scores that the 8-9 year-old-students got.en_US
dc.identifier.citationGül, D. (2006). Somut işlem döneminde olan 8-9 yaş çocukları ile soyut işlem döneminde olan 12-13 yaş çocukların görsel bellek farklılıklarının incelenmesi / The visual memory differences between the 8-9 year olds who are in operational stage and 12-13 year olds who are in formal operational stage (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/10203
dc.institutionauthorGül, Dileken_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT0230en_US
dc.subjectGörsel Belleken_US
dc.subjectVisual Memoryen_US
dc.subjectBelleken_US
dc.subjectMemoryen_US
dc.subjectSomut İşlem Dönemien_US
dc.subjectOperational Stageen_US
dc.subjectSoyut İşlem Dönemien_US
dc.subjectFormal Operational Stageen_US
dc.title Somut işlem döneminde olan 8-9 yaş çocukları ile soyut işlem döneminde olan 12-13 yaş çocukların görsel bellek farklılıklarının incelenmesi / The visual memory differences between the 8-9 year olds who are in operational stage and 12-13 year olds who are in formal operational stageen_US
dc.title.alternativeThe visual memory differences between the 8-9 year olds who are in operational stage and 12-13 year olds who are in formal operational stageen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Dilek_Gül_Somut_İşlem_Döneminde.pdf
Size:
2.8 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Tam metin / Full text