Erken çocukluk matematik eğitiminde mesleki yetkinlik: öğretmen görüşlerine yönelik bir inceleme
Tarih
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin erken çocuklukta matematik eğitimine ilişkin görüşlerinin incelenmesidir. Okul öncesi öğretmenlerinin mesleğe başlamadan önce almış oldukları eğitim onların mesleki yaşantıları üzerinde önemli etkilere sahiptir. Erken matematik becerileri bireylerin ileriki yıllardaki okul başarıları üzerinde oldukça etkilidir. Bu nedenle okul öncesi dönemde verilen matematik eğitiminin ve matematiksel uygulamaların niteliği büyük önem taşımaktadır. Bu uygulamalardan çocukların en üst düzeyde fayda sağlamasında ise kuşkusuz en büyük rol öğretmenlere düşmektedir. Yöntem: Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışmasına uygun olarak tasarlanmıştır. Katılımcılar okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan 13 öğretmenden oluşmaktadır. Veriler alan uzmanı görüşleri ve ilgili literatür doğrultusunda hazırlanan yarı yapılandırılmış? görüşme formu aracılığıyla elde edilmiştir. Toplanan verilerin analizi nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Analiz sonucunda elde edilen temalar; matematik eğitiminin önemi, mesleki yetkinlik, kişisel deneyimler, hizmet öncesi eğitim ve matematik etkinliklerin uygulanması olarak belirlenmiştir.