Okul öncesi öğretmenlerinin ilkokula hazır bulunuşluk hakkındaki görüşlerinin alınması ve ilkokula hazırbulunuşluk ölçeğinin uygulanması
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Okula başlama, çocuğun ve ailenin yaşamında önemli bir dönemdir. Okul olgunluğu veya okula hazır bulunuşluk çocuğun bedensel, zihinsel ve sosyal anlamda ilköğretimin gerekliliklerini karşılamaya hazır olmasıdır. Türkiye’de bu konuda yapılan çalışmaların oldukça az olduğu ve yapılan çalışmaların büyük bir bölümünün okul öncesi öğretmenlerinin görüşlerine dayandırıldığı görülmektedir. Bu araştırmanın genel amacı, okul öncesi öğretmenlerinin görüş açısıyla aynı zamanda İlkokula Hazır Bulunuşluk ölçeğinin de kullanılarak 54-60 ve 60-66 ay aralığındaki çocukların “İlkokula Hazır Bulunuşluk” için gerekli olan beceri ve kabiliyetlerinin ne düzeyde olduğunu ve ilkokula hangi düzeyde hazır olduklarını saptamaktır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Okul öncesi eğitim, Hazırbulunuşluk
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Ertaş, E. E., Kalafat, K., Sami, K., Gürsoy, M. C., Özalaş, S. ve Orman, S. (2019). Okul öncesi öğretmenlerinin ilkokula hazır bulunuşluk hakkındaki görüşlerinin alınması ve ilkokula hazırbulunuşluk ölçeğinin uygulanması. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.