A new method of skill evaluation (OSCE and CORE)

No Thumbnail Available

Date

2017

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Maltepe Üniversitesi

Access Rights

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

The nursing education system introduces variety of nursing practices, especially during the first year. Being able to learn and independently perform these numerous practices to acquire good grades was not easy. The objectivity of this exam is what makes it the most desirable and right method of assessment, we therefore want to use this opportunity to share our views and ideas about this new method (OSCE -CORE) of evaluation in our University through this presentation. As researchers, and also examined by this method of skill evaluation, we prepared a presentation in response to this new way of evaluation...
Hemşirelik eğitim sistemi, hemşirelik uygulamalarının çeşitliliğini ortaya koyar özellikle ilk yıl boyunca, iyi dereceleri elde etmek için bu sayısız uygulamayı öğrenmek ve bağımsız olarak gerçekleştirmek kolay olmadı. Bu sınavın objektifliği, bu sunumla üniversitemizdeki bu yeni değerlendirme yöntemi olan (OSCE- CORE) ile görüş ve düşüncelerimizi en çok bu sunumla üniversitemizde paylaşıyoruz. Araştırmacılar olarak ve ayrıca bu beceri değerlendirme yöntemi ile incelendiğinde. bu yeni yöntemin değerlendirilmesine yanıt olarak bir sunum hazırladık...

Description

Keywords

Nursing education, Nursing practices, Hemşirelik eğitimi, Hemşirelik uygulamaları

Journal or Series

2017 School of Nursing International Student Congress

WoS Q Value

Scopus Q Value

Volume

Issue

Citation

Ansah, N. O. ve Kolcu, M. (2017). A new method of skill evaluation (OSCE and CORE). Yurt, S. (ed.). 2017 School of Nursing International Student Congress içinde (5-7 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.