Hemşirelere verilen deliryum eğitiminin bilgi düzeyleri üzerine olan etkisi

Küçük Resim Yok

Tarih

2023

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

T.C. Maltepe Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Bu araştırma, yoğun bakım hemşirelerine verilen deliryum eğitiminin bilgi düzeyleri üzerine olan etkisini belirlemek amacıyla gerçekleştirildi. Araştırma ön test ve son test olarak yarı deneysel yapıldı. Araştırmanın evrenini Eylül 2022-Ekim 2022 tarihleri arasında İstanbul ilindeki eğitim ve araştırma hastanesinin yoğun bakım ünitelerinde çalışan hemşireler oluşturdu. Araştırma örneklemini ise araştırmaya dahil edilme kriterlerini karşılayan 69 yoğun bakım hemşiresi oluşturdu. Araştırma verileri “Tanımlayıcı Bilgi Formu” ve “Deliryum Yönetimi Bilgi ve Uygulama Formu” ile toplandı. Hemşirelerle ön test -son test veri toplama aracı ile planlı eğitim yapılarak 2 hafta süre ile yüz yüze görüşme yapıldı. Veriler SPSS for Windows 26.0 paket programı ile analiz edildi. Araştırmaya katılan hemşirelerin %78,3’ünün kadın, %56,5’inin 26 yaş ve üstü, %75,4’ünün lisans mezunu, %39,1’inin şu anda çalıştığı birimde 2-5 yıl arasında çalıştığı, %40,6’sinin meslekte 2-5 yıl arasında bir süre geçirdiği belirlendi. Deliryum bilgi formunun ön-test toplam puan ortalaması %53,84, son-test toplam ortalaması ise %83,18 bulundu. Hemşirelerin “Deliryum Yönetimi Bilgi Formu” son testteki toplam puan ortalamalarının ön testteki puan ortalamalarına göre anlamlı derecede daha yüksek olduğu saptandı (p=0.000<0.05). Bu çalışma yoğun bakım hemşirelerine verilen deliryum eğitimin deliryuma ilişkin bilgi düzeylerini artırdığı bulundu.
This research was conducted in order to determine the effect of delirium training given to intensive care nurses on their knowledge levels. The research was conducted semiexperimentally as a pre-test and post-test. The universe of the research was composed of nurses working in the intensive care units of the training and research hospital in Istanbul province between dates September 2022-October 2022. The research sample consisted of 69 intensive care nurses who met the criteria for inclusion of the research. The research data were obtained with ”the Descriptive Information Form“ and ”Delirium Management Information and Application Form". A face-to-face interview was conducted with the nurses for 2 weeks by conducting planned training with the pre-test -post-test data collection tool. The data were analyzed with the SPSS for Windows 26.0 package program. Of the nurses participating in the study, 78.3% were women, 56.5% were 26 years old and over, and 75.4% had a bachelor's degree. It was determined that 39.1% of the nurses participating in the study worked between 2-5 years in the unit they are currently working in, and 40.6% spent 2-5 years in the profession. The pre-test total score average of the delirium information form was found to be 53.84%, and the post-test total average was found to be 83.18%. It was found that the nurses' total score averages in the “Delirium Management Information Form” final test were significantly higher than the score averages in the preliminary test (p=0.000<0.05). In this study, it was found that delirium training given to intensive care nurses increased their level of knowledge about delirium.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Hemşire, Deliryum, Eğitim, Bilgi düzeyi, Nurse, Delirium, Training, Level of knowledge

Kaynak

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Ergin, B. (2023). Hemşirelere verilen deliryum eğitiminin bilgi düzeyleri üzerine olan etkisi / The effect of delirium training given to nurses on their knowledge levels. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.