Undergraduate student nurses’ perceptions of intimate partner violence, awareness and freedom level in nursing care purpose

dc.contributor.authorAynacı, Gülden
dc.contributor.authorAcar, Zeliha
dc.date.accessioned2024-07-12T21:59:16Z
dc.date.available2024-07-12T21:59:16Z
dc.date.issued2020en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesi, Rektörlüken_US
dc.description.abstractAim: Intimate Partner Violence (IPV); Is an important public health problem in Turkey. Nurses play an important role in the evaluation, intervention and support of women who are exposed to violence. It is reported by the World Health Organization that women below the age of 50 are 61% physically abused by their partners. In universities, nursing undergraduate education; student nurses should be ensured to be ready for these future roles. The knowledge and attitudes of undergraduate students about IPV should be evaluated. It’s important in terms of making the necessary interventions into the undergraduate education processes. Methods: Our study was conducted September 2019- January 2020 with 276 volunteer students in Trakya University School of Health Nursing undergraduate program. After asking their sociodemographic characteristics, IPV questions were asked to evaluate the level of knowledge, attitude and awareness about IPV. This questionnaire consisted of 3 subscales. These are; “Nursing self-efficacy”, “nursing roles and values”, “preparation for education”. Results: The results of the study; showed that the awareness level of IPV of students is low. The scores of the students from the three subscales were low. Their self-efficacy perceptions were low in recognizing a woman who was subjected to violence and creating necessary care and supports interventions. The issue of informing the victim about their legal rights was a concern for students. They didn’t fully know the role of nurses in preventing abuse. The area where students had the best level of self-confidence was their ability to communicate. Conclusion: The knowledge, attitude of being aware of IPV and providing effective interventions are directly related to the self-efficacy of the nurses. This will increase the quality of social health service. The students aren’t fully aware of the importance and impact on the individual, social level. In order to prevent IPV, one of the duties olaof healthcare professionals is; to realize violence, to apply care interventions of physical violence, to provide psychosocial support. This social problem is less detected; it can reduce the benefit to women. They had low confidence in understanding women who had been subjected to violence, but who didn’t express it directly. In order for nurses to take a more active role in preventing violence against women in society, it’s not only individual patient care; it’s important that they have preventive approach skills.en_US
dc.description.abstractAmaç: Partner şiddeti, Türkiye’de önemli bir toplumsal sağlık sorunudur. Hemşirelerin, şiddete maruz kalanların değerlendirilmesi, müdahale edilmesi ve desteklenmesinde rolü vardır. Dünya Sağlık Örgütü tarafından, 50 yaşın altındaki kadınlarda, partnerleri tarafından fiziksel istismara uğrama oranı %61 olduğu bildirilmektedir. Hemşireler partner şiddetine maruz kalan kadınları tanımlamak, desteklemek ve bakım sağlamak için eşsiz bir konumdadırlar. Üniversitelerde, hemşirelik lisans eğitimlerinde öğrencilerin gelecekteki bu rollere hazır olmaları sağlanmalıdır. Hemşirelik lisans öğrencilerinin partner şiddeti ile ilgili bilgi ve tutumlarının değerlendirilmesi, eğitim süreçleri içerisine gerekli müdahalelerin yapılması açısından önemlidir. Metod: Çalışmamız Trakya Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu hemşirelik lisans programındaki 276 gönüllü öğrenci ile, Eylül 2019- Ocak 2020 tarihlerinde yapıldı. Öğrencilere, sosyodemografik özellikleri sorulduktan sonra, partner şiddeti hakkındaki bilgi, tutum, farkındalık düzeyini değerlendirmek için ‘’Yakın Partner Anketi’’ soruları yöneltildi. Bu anket 3 alt ölçekten oluşmaktaydı. Bu alt ölçekler; ‘’hemşirelikte öz yeterlik’’, ‘’hemşirelik rolleri ve değerleri’’,‘’eğitime hazırlık’’tı. Sonuçlar: Çalışmanın sonuçları; hemşirelik öğrencilerinin ‘’partner şiddeti’nin’’ farkındalık düzeyinin düşük olduğunu gösterdi. Öğrencilerin 3 alt ölçekten aldıkları puanlar da düşüktü. Hemşirelik lisans öğrencilerinin; şiddete uğrayan bir kadını fark edebilme, gerekli bakım ve destek müdahalelerini oluşturma konusunda öz yeterlilik algıları düşüktü. Klinik pratikte şiddete uğrayan bir kadınla ilgili durumlarla başa çıkmak için hazır olduklarını ifade ettiler, ancak hemşirelerin istismarın önlenmesindeki rolünü tam olarak bilememekteydiler. Mağduru yasal hakları konusunda bilgilendirme konusu, öğrencilerde endişe uyandırmaktaydı. Öğrencilerin kendilerine güven düzeylerinin en iyi olduğu alan ise iletişim kurabilme becerileri idi. Tartışma: Öğrenci hemşirenin şiddete maruz kalmış mağdura sağlık bakım hizmeti sunumuna hazır olarak mezun olması önemlidir. Partner şiddetini yönetmeye hazır olması, toplumsal sağlık hizmetinin kalitesini arttıracaktır. Partner şiddeti yönetiminde; şiddete uğrayanı fark edebilme, etkili müdahaleler sağlama konusundaki bilgi, tutum, farkındalık ve davranışları direk olarak hemşirelerin özyeterlilikleri ile ilgilidir. Hemşirelik öğrencileri, partner şiddeti konularının önemini ve bireysel, toplumsal düzeydeki etkilerini tam olarak bilememektedir. Lisans düzeyinde hemşirelik programlarında; şiddetin sosyal, ekonomik ve sağlık üzerindeki etkilerine değinilmelidir. Partner şiddetini önleyebilmek için sağlık çalışanlarına düşen görevlerinin başında; şiddeti fark edebilmek, fiziksel şiddetin etkilerine bakım müdahaleleri uygulamak, kadına gerekli psikososyal desteği sağlamaktır. Toplumsal bu sorunun, tespit edilmesi; kadına sağlanacak faydayı arttırır. Bu çalışmanın sonuçları, lisans hemşireliği eğitimi müfredatı için öneriler sunmaktadır. Hemşirelik öğrencileri, şiddetin bireysel ve toplumsal düzeyde; sosyal ve sağlık üzerine etkilerini tam bilememektedirler. Özellikle şiddete uğramış ancak direk ifade etmeyen kadınları anlayabilme konusunda kendilerine güvenleri düşüktü. Hemşirelerin toplumda kadına şiddet olaylarını önlemede daha aktif rol alabilmeleri için, sadece bireysel hasta bakımı değil; pek çok farklı önleyici yaklaşım becerisine sahip olmaları önemlidir.en_US
dc.identifier.citationAynacı, G. ve Acar, Z. (2020). Undergraduate student nurses’ perceptions of intimate partner violence, awareness and freedom level in nursing care purpose / Hemşirelik lisans öğrencilerinin, partner şiddeti algı, farkındalık, özgüven düzeyi. International Faculty of Nursing Student Congress 2020, Maltepe Üniversitesi. s. 45-47.en_US
dc.identifier.endpage47en_US
dc.identifier.isbn978-605-2124-33-8
dc.identifier.startpage45en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/8926
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofInternational Faculty of Nursing Student Congress 2020en_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesi - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKY08113
dc.titleUndergraduate student nurses’ perceptions of intimate partner violence, awareness and freedom level in nursing care purposeen_US
dc.title.alternativeHemşirelik lisans öğrencilerinin, partner şiddeti algı, farkındalık, özgüven düzeyien_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar