Proposed business strategy for new building product of XYZ company as the new alternative option in Indonesia's property market

dc.contributor.authorDartaman, Azzahra
dc.date.accessioned2024-07-12T21:43:50Z
dc.date.available2024-07-12T21:43:50Z
dc.date.issued2021en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesien_US
dc.description.abstractLooking at Indonesia’s potentials with the thriving middle-class economic growth, prefabricated building systems aim to o er solutions in a standardized building quality, with time and cost e ciency compared to conventional building. XYZ Company is a sister company of XXX Architecture Firm targeting Indonesia's prefabricated building market, where the company had been in the bootstrapping stage since late 2018 as a prefabricated building start-up. The company had a struggle in the unmet situation between the company’s vision and the reality of prefabricated building business as a start-up...en_US
dc.description.abstractEndonezya’nın orta sınıf ekonomik büyüme potansiyeline bakıldığında, geleneksel binalara kıyasla standart yapı kalitesinde olan prefabrik bina sistemi zaman ve maliyet etkinliği çözümleri sunmayı hedeflemektedir. XYZ Şirketi, 2018’in sonlarından bu yana, başlangıç olarak ön aşamasında olan prefabrik bina sistemi ile prefabrik bina pazarını hedefleyen XXX Mimarlık Firmasının kardeş şirketidir. Şirket, başlangıç aşamasında, şirketin vizyonu ile prefabrik yapı işi arasında bir mücadele yaşadı. COVID-19 küresel salgını, ilk etapta konaklama işini hedef alan işletmeyi daha da kötüleştirdi ve iş dönüşümünün ihtiyaçlarını teşvik etti...en_US
dc.identifier.citationDartaman, A. (2021). Proposed business strategy for new building product of XYZ company as the new alternative option in Indonesia's property market / Endonezya'nın emlak pazarında yeni alternatif seçenek olarak XYZ şirketinin yeni yapı ürünü için önerilen iş stratejisi. MUISC'20-21 - International Faculty of Humanities and Social Sciences Student Congress içinde (56-57 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage57en_US
dc.identifier.isbn978-605-2124-42-0
dc.identifier.startpage56en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/7648
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofMUISC'20-21 - International Faculty of Humanities and Social Sciences Student Congressen_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesi - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKY03072
dc.subjectPrefabricated buildingen_US
dc.subjectIndonesia property market disruptionen_US
dc.subjectLean start-up business strategyen_US
dc.subjectPrefabrik binaen_US
dc.subjectEndonezya emlak pazarı bozulmasıen_US
dc.subjectYalın başlangıç iş stratejisien_US
dc.titleProposed business strategy for new building product of XYZ company as the new alternative option in Indonesia's property marketen_US
dc.title.alternativeEndonezya'nın emlak pazarında yeni alternatif seçenek olarak XYZ şirketinin yeni yapı ürünü için önerilen iş stratejisien_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar