İlköğretim fen eğitiminde yapılan deneysel çalışmalar ile ilgili öğretmenlerin görüşleri

dc.contributor.authorKocakülah, Mustafa Sabri
dc.contributor.authorKocakülah, Aysel
dc.date.accessioned2024-07-12T21:19:41Z
dc.date.available2024-07-12T21:19:41Z
dc.date.issued2001en_US
dc.departmentRektörlük, Rektörlüğe Bağlı Birimler, Maltepe Üniversitesi Yayınlarıen_US
dc.descriptionTam metin/Full texten_US
dc.description.abstractFen bilimleri oldukça karmaşık ve soyut kavramlar içerir ve öğrenciler bunları anlamakta zorlanır. Deneysel çalışmaIarın, öğrencinin fen bilimlerinin büyüsünü anlamasını sağladığı problem çözmeyi kolaylaştırdığı, motivasyonu arttırdığı, kısacası daha kalıcı öğrenme ortamı sağladığı bilinen bir gerçektir. Bu nedenle öğretmenlerin sahip oldukları deneyim, beceri ve fikirler ayrı bir önem taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı, ilköğretim fen eğitiminde yapılan deneysel çalışmalar ile ilgili öğretmenlerin görüşlerini alarak bu konudaki eksiklikleri ortaya çıkarıp çözüm önerileri sunmaktır. Balıkesir merkezde bulunan ilköğretim okullarında görevli 92 fen bilgisi ve sınıf öğretmenine bir anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler analiz edilerek fen bilgisi eğitiminde yapılan deneysel çalışmalara yönelik önerler sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractScience involves complex and abstract concepts which aredifficult to understand for some students. It is argued that practical work provides understandingof the fascination of science facilitates problem-solving, increases motivation which has a well-known importance on effective learning environment. Therefore teachers experiences, skills and ideas have great importance in science education. This study aims to reveal teachers ideas about practical work performed in primary schools and to suggest possible solutions to identified problems related to application of practical work. In the study aquestionnaire was administered to 92 primary school teachers in Balıkesir. Analyses of data has been used to draw some conclusions related to use of practical work in science education.en_US
dc.identifier.citationKocakülah, M. S., Kocakülah, A. (2001). İlköğretim fen eğitiminde yapılan deneysel çalışmalar ile ilgili öğretmenlerin görüşleri. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (100-107 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage107en_US
dc.identifier.startpage100en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/5153
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofYeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumuen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Kitapta Bölüm - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY05956
dc.subjectDeneysel çalışmalaren_US
dc.subjectFen eğitimien_US
dc.subjectÖğretmen görüşlerien_US
dc.subjectPractical worken_US
dc.subjectScience educationen_US
dc.subjectTeachers ideasen_US
dc.titleİlköğretim fen eğitiminde yapılan deneysel çalışmalar ile ilgili öğretmenlerin görüşlerien_US
dc.typeBook Part
dspace.entity.typePublication

Dosyalar