İlköğretim fen eğitiminde yapılan deneysel çalışmalar ile ilgili öğretmenlerin görüşleri
dc.contributor.author | Kocakülah, Mustafa Sabri | |
dc.contributor.author | Kocakülah, Aysel | |
dc.date.accessioned | 2024-07-12T21:19:41Z | |
dc.date.available | 2024-07-12T21:19:41Z | |
dc.date.issued | 2001 | en_US |
dc.department | Rektörlük, Rektörlüğe Bağlı Birimler, Maltepe Üniversitesi Yayınları | en_US |
dc.description | Tam metin/Full text | en_US |
dc.description.abstract | Fen bilimleri oldukça karmaşık ve soyut kavramlar içerir ve öğrenciler bunları anlamakta zorlanır. Deneysel çalışmaIarın, öğrencinin fen bilimlerinin büyüsünü anlamasını sağladığı problem çözmeyi kolaylaştırdığı, motivasyonu arttırdığı, kısacası daha kalıcı öğrenme ortamı sağladığı bilinen bir gerçektir. Bu nedenle öğretmenlerin sahip oldukları deneyim, beceri ve fikirler ayrı bir önem taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı, ilköğretim fen eğitiminde yapılan deneysel çalışmalar ile ilgili öğretmenlerin görüşlerini alarak bu konudaki eksiklikleri ortaya çıkarıp çözüm önerileri sunmaktır. Balıkesir merkezde bulunan ilköğretim okullarında görevli 92 fen bilgisi ve sınıf öğretmenine bir anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler analiz edilerek fen bilgisi eğitiminde yapılan deneysel çalışmalara yönelik önerler sunulmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | Science involves complex and abstract concepts which aredifficult to understand for some students. It is argued that practical work provides understandingof the fascination of science facilitates problem-solving, increases motivation which has a well-known importance on effective learning environment. Therefore teachers experiences, skills and ideas have great importance in science education. This study aims to reveal teachers ideas about practical work performed in primary schools and to suggest possible solutions to identified problems related to application of practical work. In the study aquestionnaire was administered to 92 primary school teachers in Balıkesir. Analyses of data has been used to draw some conclusions related to use of practical work in science education. | en_US |
dc.identifier.citation | Kocakülah, M. S., Kocakülah, A. (2001). İlköğretim fen eğitiminde yapılan deneysel çalışmalar ile ilgili öğretmenlerin görüşleri. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (100-107 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi. | en_US |
dc.identifier.endpage | 107 | en_US |
dc.identifier.startpage | 100 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12415/5153 | |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Maltepe Üniversitesi | en_US |
dc.relation.ispartof | Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Ulusal Kitapta Bölüm - Başka Kurum Yazarı | en_US |
dc.rights | CC0 1.0 Universal | * |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/ | * |
dc.snmz | KY05956 | |
dc.subject | Deneysel çalışmalar | en_US |
dc.subject | Fen eğitimi | en_US |
dc.subject | Öğretmen görüşleri | en_US |
dc.subject | Practical work | en_US |
dc.subject | Science education | en_US |
dc.subject | Teachers ideas | en_US |
dc.title | İlköğretim fen eğitiminde yapılan deneysel çalışmalar ile ilgili öğretmenlerin görüşleri | en_US |
dc.type | Book Part | |
dspace.entity.type | Publication |