Türkiye’de reklam filmlerinde hikaye anlatıcılığı kullanımı: 2017 Kristal Elma Festivali örneği

dc.contributor.advisorAkbaş, Uğurlu
dc.contributor.authorÇalışkan, Sadık
dc.date.accessioned2024-07-12T22:15:04Z
dc.date.available2024-07-12T22:15:04Z
dc.date.issued2018-07en_US
dc.date.submitted2018-07en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractReklamcılığın temel amaçları tüketiciyi ürün ya da hizmetler konusunda bilgilendirmek ve ikna etmektir. Bu amaçlara ulaşmak için hikaye anlatıcılığı benzersiz fırsatlar sunar. Doğası gereği hikaye anlatıcılığı bilginin aktarılması ve iknaya yöneliktir. Bu çalışmada Türkiye’de reklam filmlerinde hikaye anlatıcılığının nasıl kullanıldığı incelenmiş ve mevcut hikaye teorilerine göre analizler yapılmıştır. 2017 Kristal Elma Festivalinde ödül alan 85 reklam filmi örneklem olarak alınmıştır. Çalışma reklam filmlerinin mesaj, çatışma, karakterler ve olay örgüsü gibi temel unsurları taşıdığını göstermiştir. Bunun yanında Christopher Booker’ın yedi temel hikaye kuramına göre en sık kullanılan olay örgüsünün komedi olduğu görülmüştür. Carl Jung’un arketip kuramına göre en sık kullanılan arketip bakıcı arketipidir. Reklam çekicilikleri incelendiğinde ise müzik çekiciliği ve duygusal çekicilik reklamların hemen hemen hepsinde mevcuttur. Bu çalışma aynı zamanda reklam filmi tasarımının hikaye anlatıcılığı teorileri esas alınarak yapılmasının önemini de ortaya koyar.en_US
dc.description.abstractThe main purpose of advertising is to inform and persuade consumers about products or services. Storytelling offers unique opportunities to reach these goals. İntrinsically storytelling aims at the transfer of information and to persuasion. This study examined how the storytelling is used in commercial films in Turkey and analysis were carried out according to current story theories. 85 commercial films awarded at the 2017 Crystal Apple Festival were taken as samples. The study showed that commercial films carry key elements such as message, conflict, characters, and plot. What is more, according to Christopher Booker's seven basic story theory, the most commonly used plot was comedy. According to Carl Jung's archetypal theory, caregiver archetype was the main character archetype. With respect to advertising appeals, music appeal and emotional appeal were present in almost all commercial films. This study also demonstrates the importance of designing commercial films grounding on storytelling theory.en_US
dc.identifier.citationÇalışkan, U. (2018). Türkiye’de reklam filmlerinde hikaye anlatıcılığı kullanımı: 2017 Kristal Elma Festivali örneği / The use of storytelling in advertising vıdeos in Turkey: The case of Crystal Apple Festival 2017. Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/10093
dc.institutionauthorÇalışkan, Sadıken_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT0153en_US
dc.subjectHikaye anlatıcılığıen_US
dc.subjectReklam filmlerien_US
dc.subjectArketipen_US
dc.subjectStorytellingen_US
dc.subjectAdvertising filmsen_US
dc.subjectArchetypeen_US
dc.titleTürkiye’de reklam filmlerinde hikaye anlatıcılığı kullanımı: 2017 Kristal Elma Festivali örneğien_US
dc.title.alternativeThe use of storytelling in advertising vıdeos in Turkey: The case of Crystal Apple Festival 2017en_US
dc.typeDoctoral Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Sadık_Çalışkan_Türkiye'de Reklam_Filmlerinde.pdf
Boyut:
1.95 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text