Türkçede sloganlaştırılan dil birliklerinin toplum dilbilimsel işlev çözümlemesi üzerine bir deneme

Küçük Resim Yok

Tarih

2008

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Sloganları, salt siyasi yönlendirim söylemleri olarak değil de kitle kültürünün temel dinamiklerinden bir niteliğiyle değerlendirmekteyiz. Bildiride, sloganlar aracılığıyla içsizleştirilen dil birliklerinin yığınlaştırılan toplumumuz üzerindeki uygulama yöntemlerine ve etkilerine dikkat çekilmeye çalışılmıştır...
We asses the slogans as one of the basic dynamics of mass-culture but not as solely political guide expression. ın this article, practice methods and influences of un,t,es of language which are made meaningless by means of slogans on our massed society are paid attention...

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Dilbilim, Toplum dilbilim, Yapıbozum, İletişim, Derialtı modeli, Linguistics, Socio-linguistics, Deconstruction, Communication, Hypodermic model

Kaynak

XX. Dilbilim Kurultayı Bildirimleri 12-13 Mayıs 2006

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Aydemir, Ö. K. (2008). Türkçede sloganlaştırılan dil birliklerinin toplum dilbilimsel işlev çözümlemesi üzerine bir deneme / An article about the sociolinguistic function analysis of the language unions as catch-words in Turkish. XX. Dilbilim Kurultayı Bildirimleri 12-13 Mayıs 2006. Maltepe Üniversitesi. s. 393-403.