Öğretmen adaylarının çocuk sevme eğilimleri ile çocuk sahibi olma motivasyonları arasındaki ilişkinin incelenmesi

dc.contributor.authorDömeke, Büşra
dc.contributor.authorAkpolat, Duygu
dc.contributor.authorAyan, Esra
dc.contributor.authorBahar, Fikriye
dc.contributor.authorTuran, Gizem
dc.date.accessioned2024-07-12T20:31:57Z
dc.date.available2024-07-12T20:31:57Z
dc.date.issued2019en_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesien_US
dc.description.abstractGünümüzde çocuk her ailenin vazgeçilmez olmuş bireyleridir. Değişen ve gelişen şartlar tüm bu gelişme ve değişmeler çocuk sahibi olma motivasyonu olarak bilinen üremeye karar verme süreçlerini anlamaya ışık tutan açıklamalardır. Çocuk doğurma arzusu bir düşünce gibi ortaya çıktığı düşünülürse bu arzular bilinçli motivasyonel yapılardır. Arzu bir doyum durumunun arayışını teşvik eden harekettir. Bu arzu çocuk sahibi olmanın ya da olmamanın davranışlarını düzenleyen motivasyonel sıralamanın içinde yer almaktadır (Miller 1994). Bir çocuğu sevmek karşılıksız sevginin en kabullenilmiş şekillerinden biridir. Öğretmenlik mesleğinin çocuklarla bir arada olmayı gerektirdiği ve çocuklar üzerinde ki etkilerinin de düşünüldüğünde öğretmen adaylarının çocuk sevme tutumları da önemli bir konu olmaktadır (Çelik, Sarıtaş ve Çatalbaş,2013). Çocukların anne babalarından sonra zamanı en çok paylaştıkları kişiler öğretmenleridir. Temel ihtiyacı sevgi, şefkat, merhamet olan çocuğun ruhuna sevgi tomurcukları ekecek olan kişilerden biridir öğretmen.( Çocuk öğretmen pedagoji derneği) Öğretmenlik mesleği içinde sevgi, saygı, anlayış ve birçok değer barındırır. Öğretmenler çocuklarla çalışmaları nedeniyle çocuk sevgisi konusunda duyarlı olmalı ve bu duyguya sahip olmalıdırlar. Durmuşoğlu, Salatlı ve Erbay; çocuk sevmeyi öğretmenlik için bir ön koşul olarak kabul etmektedirler. Hem aile ortamında hem de okul ortamında sevgiyle karşılaşan çocuklarla gelecek nesiller için daha huzurlu bir ortam sağlanması için ilk adımlar atılabilir. Çocukları sevme davranışına sahip öğretmenlerin de çocukların haklarına daha çok saygı gösteren bireyler olduğu görülmektedir. Bu çalışmada öğretmen adaylarının Çocuk Sevme Eğilimleri ile Çocuk Sahibi Olma Motivasyonları arasındaki ilişki incelenmiştir. İlişkisel tarama modeliyle gerçekleştirilen çalışmanın örneklemini ise random yöntemi ile belirlenen 530 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışma verilerinin toplanmasında. Barnett Çocuk Sevme Ölçeği ve Çocuk Sahibi Olma Motivasyonları Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizi Spss istatistik paket programıyla yapılmıştır. Çalışma verileri analiz aşamasında olup bulgular sunum sırasında tartışılacaktır.en_US
dc.identifier.citationDömeke, B., Akpolat, D., Ayan, E., Bahar, F. ve Turan, G. (2019). Öğretmen adaylarının çocuk sevme eğilimleri ile çocuk sahibi olma motivasyonları arasındaki ilişkinin incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/652
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyasıen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Konferans Öğesien_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY06121
dc.subjectÖğretmen adaylarıen_US
dc.subjectÇocuk sevmeen_US
dc.subjectÇocuk sahibi olmaen_US
dc.subjectÇocuk sahibi olma motivasyonuen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının çocuk sevme eğilimleri ile çocuk sahibi olma motivasyonları arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar