COVID-19 SÜRECİNDE MEDYANIN BİLGİLENDİRME ROLÜNDEKİ DEĞİŞİM: EĞİTİM HABERLERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME

dc.contributor.authorİldaş, Görkem
dc.date.accessioned2024-07-12T22:04:13Z
dc.date.available2024-07-12T22:04:13Z
dc.date.issued2021en_US
dc.description.abstractKüresel boyutta etki alanına sahip olan Covid-19 süreci, hayatın her alanını etkilemekle kalmayıp, dönüşüme uğratmıştır. Bu alanlardan biri de kuşkusuz eğitim olmuştur. Okulların kapanmasıyla yüzyüze eğitimin gerçekleşemediği bu süreçte eğitimin tüm paydaşları hızla adapte olması gereken pek çok yenilikle karşı karşıya kalmışlardır. Sınav dönemlerinde daha fazla gündeme gelen eğitim meseleleri, salgın koşullarıyla beraber gündemin tam ortasına yerleşmiştir. Çünkü salgın sonucu yaşanan kayıplar, eğitimin sadece sınavlardan ibaret olmadığını kanıtlamıştır. Yüz yüze eğitimin kesintiye uğramasıyla beraber öğrenciler, öğretmenler, veliler, eğitim kurumları anlık olarak yapılan açıklamaları ve süreçteki yenilikleri sürekli takip etmek zorunda kalmışlardır. Bu bağlamda en etkili haber alma araçlarından biri olan televizyon; günlük hayattaki tüm gelişmeleri izleyiciye aktarmaya çalışmıştır. Yaşanan bu küresel kriz döneminde kitle iletişim araçları da adeta bir sınav vererek; izleyicilerin toplumsal ve psikolojik gereksinimlerini karşılamak için çabalamışlardır. Bu çalışmanın amacı, Covid-19’un eğitim haberleri üzerindeki etkisini ana haber bültenleri üzerinden yapılan bir içerik analizi ile ortaya koymaktır. Bu bağlamda eğitim haberlerinin ana haber bültenlerindeki yeri; salgın öncesi ve salgın sonrası iki farklı dönem aralığında incelenerek, ortaya çıkan veriler karşılaştırılmıştır. Haberin yayınlandığı tarih, haberin gün içinde kaç kez gösterildiği, ana haberde yayınlanan haber sayısı ve habere ayrılan süre, bültende ilgili haberin kaçıncı sırada çıktığı, haberin konusu tespit edildikten sonra; haberin yer alma şekli incelenerek kategorize edilmiştir. Ortaya çıkan veriler ‘eğitim ekonomisi’, ‘eğitim ve sağlık’, ‘eğitim güvenliği’, ‘eğitimde resmi duyurular’ başlıkları altında incelenmiştir. Bulgular neticesinde ana haber bültenlerinde yer alan eğitim haberlerinin, yaşanan küresel salgın ile birlikte niceliksel ve niteliksel olarak anlamlı oranda artış gösterdiği tespit edilmiştir. Eğitimin işleyişinde bir milat niteliğinde olan Covid-19 salgınının medyada çıkan eğitim haberlerini de dönüştürdüğü sonucuna varılmıştır.en_US
dc.identifier.doi10.14514/BYK.m.26515393.2021.9/2.316-332
dc.identifier.endpage332en_US
dc.identifier.issn2147-8082
dc.identifier.issn2651-5393
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage316en_US
dc.identifier.trdizinid504946en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.14514/BYK.m.26515393.2021.9/2.316-332
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/504946
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/9615
dc.identifier.volume9en_US
dc.indekslendigikaynakTR-Dizin
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofBeykoz Akademi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKY04927
dc.titleCOVID-19 SÜRECİNDE MEDYANIN BİLGİLENDİRME ROLÜNDEKİ DEĞİŞİM: EĞİTİM HABERLERİ ÜZERİNE BİR İNCELEMEen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar