Analysis of on the way to school film in the context of critical media literacy
Tarih
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Media literacy is defined to be access to messages in different written or unwritten formats (television, video, cinema, advertisements, internet etc.) and talent of analyzing, evaluating and transmitting these messages (lnceoğlu 2007:2l). This term is used by many researchers to imply the process of criticaI analysis and peopte learning to create their own messages (printed, audial, visual, through multimedia) (Hobbs 2O04:122).
Medya okuryazarlığı, yazılı, televizyon, film, internet gibi iletilere erişim, bu iletileri analiz etme, değerlendirme ve karşı tarafa gönderme yeteneği olarak tanımlanmaktadır (İnceoğlu 2007: 21). Bu kelime bir çok araştırmacı tarafından eleştirel çözümleme sürecine ve kişinin sorgulama yeteneği sayesinde kendi mesajlarını yaratması ve bunu diğer çevrelere göndermek için kullanmaktadır (Hobbs 2004: 122).