İnnovative approaches used in health sciences education

No Thumbnail Available

Date

2017

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Maltepe Üniversitesi

Access Rights

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Students struggle with applying knowledge to meet the unique needs of the patient populations they encounter. ln addition, nurse educators grapple with content-laden courses and leveraging teaching strategies to help bridge the education-practice gap by balancing didactic experiences with interactive classroom activities while maintaining quality instruction for students. To address this gap, new innovative teaching strategies are critical to integrate in health science education. Recent literature challenges educators to implement student-centered learning approaches...
Öğrenciler karşılaştıkları hasta popülasyonlarının benzersiz ihtiyaçlarını karşılamak için bilgi uygulama mücadelesi veriyorlar. Buna ek olarak, hemşire eğitmenleri içerik yüklü derslerle uğraşıyor ve öğrencilere kaliteli eğitim verirken, öğretici deneyimleri ile de interaktif sınıf etkinlikIerini dengeleyerek eğitim ve pratik boşluğunun köprülenmesine yardımcı oluyorlar ayrıca, yaratıcı stratejileri de kullanıyorlar çünkü yenilikçi literatür eğitiminin merkezinde öğrenciler var...

Description

Keywords

Health sciences education, lnnovative approaches, Teaching strategies, Sağlık bilimleri eğitimi, Yenilikçi yakIaşımlar, Öğretim stratejileri

Journal or Series

2017 School of Nursing International Student Congress

WoS Q Value

Scopus Q Value

Volume

Issue

Citation

Vicdan, D., Kırkan, Ç. ve Terkeş, N. (2017). İnnovative approaches used in health sciences education. Yurt, S. (ed.). 2017 School of Nursing International Student Congress içinde (47-49 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.