İlköğretim 2. Sınıf Öğrencilerinin Trafikte Güvenli Davranışa Yönlendirilmesi
dc.contributor.author | Karadeniz, Gülçin | |
dc.contributor.author | Kılıç, Nevin | |
dc.contributor.author | Sungur, Elif | |
dc.date.accessioned | 2025-05-12T07:22:34Z | |
dc.date.available | 2025-05-12T07:22:34Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.department | Fakülteler, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü | |
dc.description.abstract | Trafik eğitimi, çocukların pratikte uygulamaları gereken bilgi ve becerilere sahip olmaları açısından gereklidir. Yapılan araştırmalar, okulöncesi dönemdeki çocukların trafik eğitimi konusunda ebeveynlerini rol modelleri aldıklarını ve onları taklit ederek kuralları kavramaya çalıştıklarını ancak 7 yaşından sonra bilimsel yeterliliklerin bu eğitimi almaya uygun olduğunu ifade etmektedir. Bu dönemde verilecek eğitimlerde oyunun önemi büyüktür. Bu proje; Trafik Hayattır! kapsamında 2012 yılında başlatılan Hayatı Öğreniyorum ilköğretim Okulları Trafik Güvenliği Eğitimi Projesi (HOITGEP) ilköğretim ikinci sınıf öğrencilerinin trafik konusunda yaş seviyelerine uygun olarak hazırlanan içeriklerle bilgi düzeylerini artırmaya yönelik bir farkındalık projesi olarak gerçekleştirilmiştir. Bu kapsamda, 2012-2013 eğitim öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı il Milli Eğitim Müdürlükleri iş birliğinde 10 ilde 1438 öğretmenin katıldığı eğitimler verilmiş ve eğitim paketi yaklaşık 45 bin öğrenciye uygulanmıştır. Yapılan değerlendirmeler sonucunda öğretmenler HOITGEP kapsamında hazırlanan eğitim programını “çok yeterli” bulduklarını belirtmişlerdir. Öğrenci bilgisinin ölçüldüğü sonuçlar her iki yıl için tüm illerde ayrı ayrı değerlendirilmiştir. Dönem sonunda öğrencilerin trafik bilgilerinde genel ortalamada %5,4 oranında artış sağlanmıştır. Bu tür projeler konuya farkındalık yaratması katkısıyla önemlidir ancak asıl önemli olan bu konuda en büyük rol modeli teşkil eden ebeveynlerin davranışlarıdır. Hazırlanacak yeni eğitimlerde okullarda anne-babalara bu eğitimde ne denli önemli rol aldıklarının önemini vurgulamak üzere konferans ve veli trafik bilgisi eğitimleri de verilmelidir. | |
dc.identifier.citation | Karadeniz, G., Kılıç, N. ve Sungur, E. (2014). İlköğretim 2. Sınıf Öğrencilerinin Trafikte Güvenli Davranışa Yönlendirilmesi, I. Sağlık ve Güvenlik İletişimi Sempozyumu Sagis'14, T.C. Maltepe Üniversitesi, s.84-89. | |
dc.identifier.endpage | 89 | |
dc.identifier.issn | 978-975-6760-84-0 | |
dc.identifier.startpage | 84 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12415/13339 | |
dc.language.iso | tr | |
dc.publisher | T.C. Maltepe Üniversitesi | |
dc.relation.ispartof | I. Sağlık ve Güvenlik İletişimi Sempozyumu Sagis'14 | |
dc.relation.publicationcategory | Kitap - Ulusal | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Trafik Eğitimi | |
dc.subject | Trafik Güvenliği | |
dc.subject | Çocuk | |
dc.subject | İletişim | |
dc.title | İlköğretim 2. Sınıf Öğrencilerinin Trafikte Güvenli Davranışa Yönlendirilmesi | |
dc.type | Book | |
dspace.entity.type | Publication |
Dosyalar
Orijinal paket
1 - 1 / 1
Küçük Resim Yok
- İsim:
- Karadeniz_Gülçin_ve_diğerleri_İlköğretim_2.sınıf.pdf
- Boyut:
- 3.9 MB
- Biçim:
- Adobe Portable Document Format
- Açıklama:
- Tam Metin / Full Text
Lisans paketi
1 - 1 / 1
Küçük Resim Yok
- İsim:
- license.txt
- Boyut:
- 1.17 KB
- Biçim:
- Item-specific license agreed to upon submission
- Açıklama: