Okul öncesi dönem çocuklarının cezayı hak eden davranışlara yönelik görüşleri

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: Çocuklar ahlaki ve sosyal kuralları içselleştirirken, en çok gördükleri kişiler olarak aile ve eğitimcinin ahlaki ve sosyal kurallarını içselleştirirler. Bu içselleştirme sürecinde, çocuklara bu kuralların neden gerekli olduğu ve kurallara uyulmadığında ne gibi sonuçlar ortaya çıkabileceği doğru bir şekilde anlatılmalıdır. Ancak bazen ahlaki ve sosyal kurallar öğretilirken veya çocuklar kendilerinin istemediği bir davranışı gösterdiğinde aileler ve eğitimciler, çocukları ödül veya ceza yoluyla kontrol etmeye çalışırlar. Özellikle erken çocukluk döneminde model alma yoluyla öğrenmelerini gerçekleştiren çocuk, ailenin veya eğitimcinin ceza verme davranışını da model alacaktır ve kendisini rahatsız eden davranışları ceza ile disipline edecektir. Bu çalışmada da, okul öncesi kuruma devam eden çocukların hangi davranışlara ceza vereceklerini, cezalandırma yöntemi olarak hangi yöntemi seçeceğini ve neden ceza verdiklerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Okul öncesi, Ahlak gelişimi, Ahlaki kurallar, Ceza

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Kishalı, Z., Gümüş, B. ve Yeniçeri, T. (2019). Okul öncesi dönem çocuklarının cezayı hak eden davranışlara yönelik görüşleri. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.