Okul öncesi dönem çocuklarının cezayı hak eden davranışlara yönelik görüşleri
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: Çocuklar ahlaki ve sosyal kuralları içselleştirirken, en çok gördükleri kişiler olarak aile ve eğitimcinin ahlaki ve sosyal kurallarını içselleştirirler. Bu içselleştirme sürecinde, çocuklara bu kuralların neden gerekli olduğu ve kurallara uyulmadığında ne gibi sonuçlar ortaya çıkabileceği doğru bir şekilde anlatılmalıdır. Ancak bazen ahlaki ve sosyal kurallar öğretilirken veya çocuklar kendilerinin istemediği bir davranışı gösterdiğinde aileler ve eğitimciler, çocukları ödül veya ceza yoluyla kontrol etmeye çalışırlar. Özellikle erken çocukluk döneminde model alma yoluyla öğrenmelerini gerçekleştiren çocuk, ailenin veya eğitimcinin ceza verme davranışını da model alacaktır ve kendisini rahatsız eden davranışları ceza ile disipline edecektir. Bu çalışmada da, okul öncesi kuruma devam eden çocukların hangi davranışlara ceza vereceklerini, cezalandırma yöntemi olarak hangi yöntemi seçeceğini ve neden ceza verdiklerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Okul öncesi, Ahlak gelişimi, Ahlaki kurallar, Ceza
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Kishalı, Z., Gümüş, B. ve Yeniçeri, T. (2019). Okul öncesi dönem çocuklarının cezayı hak eden davranışlara yönelik görüşleri. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.