Vakıf üniversitelerinin yabancı diller bölümünde görevli İngilizce öğretim elemanlarının performans değerlendirmesine ilişkin eğilimlerinin incelenmesi

dc.contributor.advisorEren Gümüş, Aynur
dc.contributor.authorKorkmaz, Doğan
dc.date.accessioned2024-07-12T22:18:31Z
dc.date.available2024-07-12T22:18:31Z
dc.date.issued2010en_US
dc.date.submitted2010-10en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışma, Vakıf üniversitelerinin Yabancı Diller Bölümünde görevli İngilizce öğretim elemanlarının performans değerlendirmesine ilişkin eğilimlerini incelemek üzere 2009-2010 eğitim öğretim yılında, İstanbul ilindeki vakıf üniversitelerinde yapılmıştır. Araştırma ilişkisel-tarama modeline uygun olarak yapılmıştır.Araştırmanın bulgularına göre; Vakıf Üniversitelerinin Yabancı Diller Bölümünde görevli İngilizce öğretim elemanlarının performans değerlendirmesinin önemi ve gereğine dair eğilimlerinin kadın ve erkek öğretim elemanlarının arasında anlamlı farklılık bulunduğu ve kadınların puanlarının daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. İngilizce öğretim elemanlarının performans değerlendirmenin önemi ve gereğine ilişkin algılarında anlamlı ve negatif yönde bir ilişki bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractThis study was carried out to analyze tendencies in performance evaluation of language intructors working in Departments of Foreign Languages in Foundation Universitites in İstanbul in the 2009-2010 academic year. In this research two evaluation instruments were used as data collection tools. This research was carried out using the data collected from thirteen foundation universities in İstanbul. The research was done according to the relational-scanning model .According to the findings of the research, it was observed that there was a meaningful differentiation between male and female instructors? tendencies regarding the importance and the necessity of performance evaluation of language intructors working in Departments of Foreign Languages in Foundation Universitites, with female instructors have higher points. A meaningful and negative relationship detected in English language intructors? perceptions in terms of the importance of performance evaluation.en_US
dc.identifier.citationKorkmaz, D. (2010). Vakıf üniversitelerinin yabancı diller bölümünde görevli İngilizce öğretim elemanlarının performans değerlendirmesine ilişkin eğilimlerinin incelenmesi / The analysis of performance evaluation tendencies of language instructors working in departments of foreign languages in foundation universities (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/10505
dc.institutionauthorKorkmaz, Doğanen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT0532en_US
dc.subjectPerformansen_US
dc.subjectPerformans değerlendirmesien_US
dc.subjectPerformanceen_US
dc.subjectPerformance evaluationen_US
dc.titleVakıf üniversitelerinin yabancı diller bölümünde görevli İngilizce öğretim elemanlarının performans değerlendirmesine ilişkin eğilimlerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeThe analysis of performance evaluation tendencies of language instructors working in departments of foreign languages in foundation universitiesen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Doğan_Korkmaz_Vakıf_Üniversitelerinin_Yabancı.pdf
Boyut:
763.79 KB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam metin / Full text