Okul öncesi dönemde öğretmenlerin şiddete ilişkin görüşleri

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin şiddet hakkındaki görüşlerinin incelenmesi, şiddet karşısında uyguladıkları stratejileri ve bu stratejilerin öğrenme sürecine etkisinin belirlenmesidir. Araştırmanın evrenini 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Batı Karadeniz’de orta büyüklükte bir şehirde görev yapan MEB’e bağlı Behiye Barut Anaokulu’ndaki okul öncesi öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmada betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış ve yapılandırılmış görüşme formları kullanılmıştır. Araştırma sonucunda okul öncesi dönemdeki çocuklarda şiddet sayılabilecek davranışların fiziksel şiddetten çok psikolojik şiddetin daha fazla olduğu belirlenmiştir. Şiddet karşısında uygulanacak stratejiler ise ilk olarak nedeni tanımlama ve belirlendikten sonra ara verme yönteminin kullanıldığına ulaşılmıştır. Literatürde ise şiddete karşı uygulanan stratejiler daha fazla yer almaktadır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Bağ, B., Şeremet, E. ve Akgün, V. (2019). Okul öncesi dönemde öğretmenlerin şiddete ilişkin görüşleri. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.