Okul öncesi dönemde öğretmenlerin şiddete ilişkin görüşleri
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin şiddet hakkındaki görüşlerinin incelenmesi, şiddet karşısında uyguladıkları stratejileri ve bu stratejilerin öğrenme sürecine etkisinin belirlenmesidir. Araştırmanın evrenini 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Batı Karadeniz’de orta büyüklükte bir şehirde görev yapan MEB’e bağlı Behiye Barut Anaokulu’ndaki okul öncesi öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmada betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış ve yapılandırılmış görüşme formları kullanılmıştır. Araştırma sonucunda okul öncesi dönemdeki çocuklarda şiddet sayılabilecek davranışların fiziksel şiddetten çok psikolojik şiddetin daha fazla olduğu belirlenmiştir. Şiddet karşısında uygulanacak stratejiler ise ilk olarak nedeni tanımlama ve belirlendikten sonra ara verme yönteminin kullanıldığına ulaşılmıştır. Literatürde ise şiddete karşı uygulanan stratejiler daha fazla yer almaktadır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Bağ, B., Şeremet, E. ve Akgün, V. (2019). Okul öncesi dönemde öğretmenlerin şiddete ilişkin görüşleri. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.