Intercultural language teaching in EFL classroom: a comparative analysis of learning tasks in the Turkish upper secondary school coursebooks Teenwise and Relearn

dc.authorid0000-0002-8831-7402en_US
dc.contributor.authorZengin, Demet Gül
dc.contributor.authorDoğan, Gürkan
dc.date.accessioned2024-07-12T22:32:38Z
dc.date.available2024-07-12T22:32:38Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractİngilizcenin dünya çapında ortak dil olarak artan önemi ile birlikte, kültürlerarası iletişimsel yeterlilik dil öğretiminde önemli bir unsur olarak kabul edilmektedir. Böylece dil ve kültürün entegrasyonunun önemi giderek daha iyi anlaşılmaya başlanmıştır. Öğrencilerin kültürlerarası iletişimsel yeterliliğini geliştirmeleri için kritik öneme sahip olan ders kitapları, yabancı dil öğretiminde temel kaynaklar olarak kabul edilmektedir. Bu bağlamda İngilizce ders kitabındaki kültürlerarası zenginlik üzerinde durulması gereken bir konudur. Bu çalışma, Teenwise ve Relearn kitaplarının okuma ve yazma etkinliklerinde kültürlerarası unsurların hangi ağırlıkta olduğunu ve kültürlerarası iletişimsel yeterlilik açısından birbirine ne kadar eşdeğer olduğunu saptamayı amaçlamaktadır. Bu ders kitapları Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı farklı devlet liselerinde, 9. sınıflarda aynı amaçlara hizmet etmesi niyetiyle kullanılmakta olan iki ayrı İngilizce ders kitabıdır. Değerlendirme sonucunda bu iki ders kitabının genel olarak birbirine yakın ağırlıkta kültürlerarası unsur içerdiği, ölçekte ölçülen kültürlerarası boyutlar dağılımı açısından farklı olduğu saptanmıştır. İncelenen okuma ve yazma etkinliklerinin kullanılan ölçekteki kültürlerarası unsurları kısmen içermesinden ötürü bu iki kitabın öğrencilerin kültürlerarası iletişim becerilerini geliştirmede yeterli olmayabileceği görülmüştür.en_US
dc.description.abstractWith the expanding prominence of English as a worldwide lingua franca, intercultural communicative competence has lately been recognized as a significant paradigm in language teaching. As a result, the integration of language and culture has become increasingly crucial. Because coursebooks are regarded as primary teaching resources in foreign language teaching, it is critical for coursebooks to include a variety of intercultural aspects to provide the groundwork for learners’ development of intercultural communicative competence. In this regard, intercultural richness in English coursebooks is an issue that should be studied. This study aims to determine to what extent there are intercultural elements in the reading and writing activities of the coursebooks, Teenwise and Relearn, and how equivalent they are in terms of intercultural communicative competence. These coursebooks are two separate coursebooks used in 9th grades in different public high schools affiliated to the Ministry of National Education with the intention of serving the same purposes. As a consequence of the evaluation, these coursebooks contain intercultural components that are close to each other in total ratio, but they are different from each other in terms of the dimensions in the checklist. Both of them partially match the dimensions in the instrument. Thus they may not be sufficient to enhance students’ development of intercultural communicative competence.en_US
dc.identifier.citationZengin, D. G. (2021). Intercultural language teaching in EFL classroom: a comparative analysis of learning tasks in the Turkish upper secondary school coursebooks Teenwise and Relearn / İngilizcenin yabancı dil olarak öğretildiği sınıflarda kültürlerarası dil öğretimi: Türk liselerinde okutulan Teenwise ve Relearn adlı kitaplardaki aktivitelerin karşılaştırmalı analizi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/11969
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/*
dc.snmzKT2008en_US
dc.subjectkültürlerarası iletişimsel yeterliliken_US
dc.subjectdil öğretimien_US
dc.subjectders kitabı değerlendirilmesien_US
dc.subjectintercultural communicative competenceen_US
dc.subjectlanguage teachingen_US
dc.subjectcoursebook evaluationen_US
dc.titleIntercultural language teaching in EFL classroom: a comparative analysis of learning tasks in the Turkish upper secondary school coursebooks Teenwise and Relearnen_US
dc.title.alternativeİngilizcenin yabancı dil olarak öğretildiği sınıflarda kültürlerarası dil öğretimi: Türk liselerinde okutulan Teenwise ve Relearn adlı kitaplardaki aktivitelerin karşılaştırmalı analizien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar