Zihin engellilere sosyal becerilerin kazandırılmasında doğrudan öğretim ve bilişsel süreç yaklaşımlarının karşılaştırılması
dc.contributor.author | Dağseven Emecen, Deniz | |
dc.date.accessioned | 2024-07-12T22:02:49Z | |
dc.date.available | 2024-07-12T22:02:49Z | |
dc.date.issued | 2011 | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, zihinsel engelli öğrencilere sosyal becerilerin kazandırılmasında, doğrudan öğretim ve bilişsel süreç yaklaşımlarının etkililik ve verimliliklerinin karşılaştırılmasıdır. Araştırmada tek denekli deneysel desenlerden, uyarlamalı dönüşümlü uygulamalar modeli kullanılmıştır. Araştırmanın deneklerini zihinsel engelli 11 yaşında bir kız ve 13 yaşında bir erkek öğrenci oluşturmuştur. Araştırma verilerinin toplanabilmesi için öğretmen görüşme formu, sosyal beceri kontrol listesi, ölçüt bağımlı ölçü araçları, öğretim yapılırken ilerlemelerin kaydedileceği kayıt çizelgeleri, verimlilik formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde grafiksel analiz kullanılıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, doğrudan öğretim yaklaşımının bir no’lu deneğe sosyal becerilerin kazandırılmasında daha etkili olduğu, iki no’lu denekte ise benzer etkililikte olduğu izlenimi edinilmektedir. Sosyal becerilerin kazandırılmasında, toplam öğretim süresi ve yanlış tepki sayısı açısından doğrudan öğretim yaklaşımının daha verimli olduğu sonucuna ulaşılmıştır. | en_US |
dc.identifier.endpage | 1420 | en_US |
dc.identifier.issn | 1303-0485 | |
dc.identifier.issn | 2148-7561 | |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1403 | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 118845 | en_US |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/118845 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12415/9243 | |
dc.identifier.volume | 11 | en_US |
dc.indekslendigikaynak | TR-Dizin | |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.snmz | KY04475 | |
dc.title | Zihin engellilere sosyal becerilerin kazandırılmasında doğrudan öğretim ve bilişsel süreç yaklaşımlarının karşılaştırılması | en_US |
dc.type | Article | |
dspace.entity.type | Publication |