Zihin engellilere sosyal becerilerin kazandırılmasında doğrudan öğretim ve bilişsel süreç yaklaşımlarının karşılaştırılması

dc.contributor.authorDağseven Emecen, Deniz
dc.date.accessioned2024-07-12T22:02:49Z
dc.date.available2024-07-12T22:02:49Z
dc.date.issued2011en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, zihinsel engelli öğrencilere sosyal becerilerin kazandırılmasında, doğrudan öğretim ve bilişsel süreç yaklaşımlarının etkililik ve verimliliklerinin karşılaştırılmasıdır. Araştırmada tek denekli deneysel desenlerden, uyarlamalı dönüşümlü uygulamalar modeli kullanılmıştır. Araştırmanın deneklerini zihinsel engelli 11 yaşında bir kız ve 13 yaşında bir erkek öğrenci oluşturmuştur. Araştırma verilerinin toplanabilmesi için öğretmen görüşme formu, sosyal beceri kontrol listesi, ölçüt bağımlı ölçü araçları, öğretim yapılırken ilerlemelerin kaydedileceği kayıt çizelgeleri, verimlilik formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde grafiksel analiz kullanılıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, doğrudan öğretim yaklaşımının bir no’lu deneğe sosyal becerilerin kazandırılmasında daha etkili olduğu, iki no’lu denekte ise benzer etkililikte olduğu izlenimi edinilmektedir. Sosyal becerilerin kazandırılmasında, toplam öğretim süresi ve yanlış tepki sayısı açısından doğrudan öğretim yaklaşımının daha verimli olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.identifier.endpage1420en_US
dc.identifier.issn1303-0485
dc.identifier.issn2148-7561
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1403en_US
dc.identifier.trdizinid118845en_US
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/118845
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/9243
dc.identifier.volume11en_US
dc.indekslendigikaynakTR-Dizin
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofKuram ve Uygulamada Eğitim Bilimlerien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKY04475
dc.titleZihin engellilere sosyal becerilerin kazandırılmasında doğrudan öğretim ve bilişsel süreç yaklaşımlarının karşılaştırılmasıen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar