Lise I öğrencilerinin "buharlaşma, yoğunlaşma ve kaynama" kavramlarını anlama seviyeleri
Küçük Resim Yok
Tarih
2001
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Kavramlar, soyut düşünce birimleridir ve öğrenciler tarafından anlaşılması zordur. Öğrencilerin ileri öğrenim seviyesinde aldıkları dersleri (özellikle fen bilimleri alanındaki dersleri) anlayabilmesi, bazı temel kavramların bütün yönlerinin öğrenci tarafından kavranılmasına bağlıdır. Etkili öğretimin sağ|anabilmesi için öğrencilerin kavramIarla ilgili olarak yanlış anladıkları noktaların tespit edilip öğretmene sunulması ve öğretmenin de bu bilgiler ışığı altında dersini sunması gerekmektedir. Bu çalışma Lise l seviyesinde öğrenim gören öğrencilerin "buharlaşma. yoğunlaşma ve kaynama" kavramlarını anlama seviyelerini tespit etmek ve bu kavramlarla ilgili sözel bilgilerini .günlük hayatta karşılaştığı olaylara anlam verebilme becerilerini ortaya koymak için yapılmıştır. Bu çalışma verilerin toplanması için Trabzon il merkezinde bulunan üç genel lisede öğrenim gören 107 Lise 1 öğrencisine bir test uygulanmıştır. Test üç bölümden oluşmaktadır. I. ve Il. bölüm öğrencilerin bu kavramlarla iIgili sözel bilgilerinin ne düzeyde olduğunu tespit etmek amacıyla hazırlanmıştır. lll. bölüm üç farklı ifade kullanılarak hazırlanmış ve öğrencilerin sözel bilgilerini kullanarak günlük hayatta karşılaştığı olaylara anlam verebilme becerisinin ölçülmesi amaçlanmıştır. Elde edilen verilerden öğrencilerin çoğunluğunun söz konusu kavramları anlama noktasında sıkıntılarının olduğu tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda bazı önerilerde bulunulmuştur.
Concepts are units of abstract thought and difficult to be understood by pupils. For further learning to occur. the prerequisite concepts should be understood by pupils very well. To provide an effective way of teaching science it is better to start with the pupils misconceptions. The aim of this study is to find out lycee I students level of understanding relate to the concepts of evaporation condensation and boiling and whether the students are able to use their oral knowledge about these concepts to interpret the phenomena. To collect data a test was implemented to a sample of 107 students at lycee I enrolled in there schools at the center of Trabzon. The test consists of three parts part I and part II were prepared to find out level of students oral knowledge. Part III was prepared by using three different statements. The aim in part III is to determine if students interpret phenomena by using oral knowledge. From the collected data it is found that most of the students have lack of understanding of these concepts . According to results some suggestions are made.
Concepts are units of abstract thought and difficult to be understood by pupils. For further learning to occur. the prerequisite concepts should be understood by pupils very well. To provide an effective way of teaching science it is better to start with the pupils misconceptions. The aim of this study is to find out lycee I students level of understanding relate to the concepts of evaporation condensation and boiling and whether the students are able to use their oral knowledge about these concepts to interpret the phenomena. To collect data a test was implemented to a sample of 107 students at lycee I enrolled in there schools at the center of Trabzon. The test consists of three parts part I and part II were prepared to find out level of students oral knowledge. Part III was prepared by using three different statements. The aim in part III is to determine if students interpret phenomena by using oral knowledge. From the collected data it is found that most of the students have lack of understanding of these concepts . According to results some suggestions are made.
Açıklama
Tam metin/Full text
Anahtar Kelimeler
Anlama seviyesi, Kavram yanılgısı, Level of understanding, Misconseption
Kaynak
Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Ayas, A., Coştu, B. (2001). Lise I öğrencilerinin "buharlaşma, yoğunlaşma ve kaynama" kavramlarını anlama seviyeleri. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu (273-280 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.