Okul öncesi öğretmen adaylarının eğitimde teknoloji kullanımına yönelik yeterliliklerinin incelenmesi (Karabük ili örneği)

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Giriş: Teknolojinin her alanda hızla ilerlediği bu dönemde eğitimde de hızlı gelişmeler yaşanmaktadır. MEB tarafından desteklenen Fatih projesi gibi projeler ve Robotik kodlama derslerinin okullarda verilmeye başlanması eğitimde ki örneklerden sayılabilir. Eğitimde ki bu hızlı teknolojik ilerlemenin öğrenciler ve öğretmenler tarafından aynı seviyede kabul görüp görmediği merak edilmektedir. Artan bu merak neticesinde ve teknolojinin eğitime uyarlanması konusunda lisans düzeyinde de öğretmen adaylarına dersler verilmekte ve eğitimde teknolojinin kullanılmasına yönelik tutum ve davranışlar konusunda çalışmalar yapılmaktadır. Yapılan bu çalışmalardan dolayı öğretmenlerin de eğitimde teknoloji kullanımının artırılmasına dair ihtiyaç giderek artmaktadır. Amaç: Bu araştırmada; Karabük Üniversitesinde öğrenim görmeye devam eden okul öncesi öğretmen adaylarının eğitimde teknoloji kullanımına yönelik yeterliliklerinin incelenmesi amaçlanmıştır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Teknoloji, Teknolojik alet, Okul öncesi, Tutum

Kaynak

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Yuvacı, M., Yıldırım, N. ve Aydın, Ü. (2019). Okul öncesi öğretmen adaylarının eğitimde teknoloji kullanımına yönelik yeterliliklerinin incelenmesi (Karabük ili örneği). 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.