Okul öncesi öğretmen adaylarının eğitimde teknoloji kullanımına yönelik yeterliliklerinin incelenmesi (Karabük ili örneği)
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Giriş: Teknolojinin her alanda hızla ilerlediği bu dönemde eğitimde de hızlı gelişmeler yaşanmaktadır. MEB tarafından desteklenen Fatih projesi gibi projeler ve Robotik kodlama derslerinin okullarda verilmeye başlanması eğitimde ki örneklerden sayılabilir. Eğitimde ki bu hızlı teknolojik ilerlemenin öğrenciler ve öğretmenler tarafından aynı seviyede kabul görüp görmediği merak edilmektedir. Artan bu merak neticesinde ve teknolojinin eğitime uyarlanması konusunda lisans düzeyinde de öğretmen adaylarına dersler verilmekte ve eğitimde teknolojinin kullanılmasına yönelik tutum ve davranışlar konusunda çalışmalar yapılmaktadır. Yapılan bu çalışmalardan dolayı öğretmenlerin de eğitimde teknoloji kullanımının artırılmasına dair ihtiyaç giderek artmaktadır. Amaç: Bu araştırmada; Karabük Üniversitesinde öğrenim görmeye devam eden okul öncesi öğretmen adaylarının eğitimde teknoloji kullanımına yönelik yeterliliklerinin incelenmesi amaçlanmıştır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Teknoloji, Teknolojik alet, Okul öncesi, Tutum
Kaynak
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Yuvacı, M., Yıldırım, N. ve Aydın, Ü. (2019). Okul öncesi öğretmen adaylarının eğitimde teknoloji kullanımına yönelik yeterliliklerinin incelenmesi (Karabük ili örneği). 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.