Why brands should focus on social media in their marketing strategies

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Use of social media has become a part of the daily routine across almost all generations, especially those that have grown up surrounded by significant technology influence. This has influenced even faster growth of social media platforms and their use in marketing purposes. Being aware of these changes marketers recognized the growing need to use social media in their communication. Compared with other channels like TV or radio, social media platforms nowadays are considered more measurable, powerful and less expensive marketing tool. Using social media today brands are able to shape behavior, attitudes and preferences of their potential consumers, emerging generation, called gen Z born from 1995. Creating content and making their life easier trough available information and easy purchases, brands communicate with them on a daily basis which results in the strong brand awareness. Findings of this paper show why brands should focus on social media in their marketing strategies in terms of gen Z and its characteristics. Therefore, the hypothesis of this paper says that the use of social media in marketing results in strong brand awareness and brand influence on shaping the market. The research methods used to test the hypothesis are analysis of qualitative and quantitative literature reviews and findings, as well studies and research papers in this field, also deductive, inductive and comparative methods. Additionally, this paper will give predictions how gene Z will develop in the future and what will be the oral of social media platforms and brands based on trends and tendencies.
Sosyal medya kullanımı, hemen hemen tüm nesiller, özellikle de teknoloji ile büyüyenler için günlük rutinin bir parçası haline gelmiştir. Bu durum, sosyal medya platformlarının daha hızlı büyümesini ve pazarlama alanlarında kullanılmasını etkilemiştir. Bu değişikliklerin farkında olan pazarlamacılar, iletişim araçlarında sosyal medyayı kullanma gereksiniminin arttığının farkına varmışlardır. Televizyon veya radyo gibi diğer kanallarla karşılaştırıldığında, günümüzde sosyal medya platformları daha ölçülebilir, güçlü ve daha az pahalı bir pazarlama aracı olarak görülmektedir. Günümüzde markalar sosyal medyayı kullanarak potansiyel tüketicilerinin davranışlarını, tutumlarını ve tercihlerini şekillendirebilmektedir. Bu nesil 1995 yılından sonra doğan nesili tanımlamak üzere “Z Kuşağı” olarak adlandırılmaktadır. İçerik yaratmak ve hayatlarını kolaylaştırıcı bilgiler sağlamak suretiyle markalar bu kuşakla günlük yaşamlarında marka bilici oluşturma yönünde iletişim kurmaktadırlar. Bu çalışmanın bulguları, markaların pazarlama stratejilerinde neden Z kuşağı ve onun karakteristik özellikleri bakımından sosyal medyaya odaklanması gerektiğini göstermektedir. Bu nedenle, bu çalışmanın hipotezi, pazarlamada sosyal medyanın kullanılmasının, marka bilinirliği ve markanın pazarı şekillendirmesi ile sonuçlandığını göstermektedir. Hipotezi test etmek için kullanılan araştırma yöntemleri, nitel ve nicel literatür taraması ve bulgularının analizi ile bu alandaki çalışmalar ve araştırma makalelerinin yanı sıra tümdengelimli, tümevarımcı ve karşılaştırmalı yöntemlerdir. Ayrıca, bu çalışmada Z kuşağının gelecekte nasıl gelişeceği ve eğilimlere bağlı olarak sosyal medya platformlarının ve markaların sloganlarının neler olması gerektiği konusunda öngörülerde bulunulacaktır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

social media, gen Z, shaping behavior, social media platforms, Sosyal medya, Z kuşağı, şekillenen davranışlar, sosyal medya platformları

Kaynak

Maltepe Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Kongresi

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Gavri?, N. (2019). Why brands should focus on social media in their marketing strategies / Markalar pazarlama stratejisinde neden sosyal medyaya odaklanmalı. Maltepe Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Kongresi. s. 44-45.