Annelerin mükemmeliyetçilikleri ile okul öncesi çocuklarının öz düzenleme ve oyun davranışları arasındaki ilişki
Küçük Resim Yok
Tarih
2023
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
T.C. Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Bu araştırmada, annelerin mükemmeliyetçilikleri ile okul öncesi dönem çocuklarının öz düzenleme becerileri ve oyun davranışları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmaya İstanbul ili Kadıköy, Maltepe, Üsküdar ve Ümraniye ilçelerinde okul öncesi kurumlarda öğrenim görmekte olan 4-6 yaş aralığında çocuğu olan 353 anne katılım göstermiştir. Araştırma verileri Kişisel Bilgi Formu, Çok Boyutlu Ebeveyn Mükemmeliyetçiliği Ölçeği, 4-6 Yaş Çocuklarına Yönelik Öz Düzenleme Becerileri Ölçeği ve Penn Etkileşimli Akran Oyunu Ölçeği kullanılarak GoogleDocs aracılığıyla toplanmıştır. Veriler IBM SPSS Statistics 27 programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Değişkenler arasındaki ilişkilerin belirlenmesi için Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı kullanılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda, annelerin mükemmeliyetçilikleri ile çocukların öz düzenleme becerileri ve oyun davranışları arasında anlamlı ilişkilerin olduğu saptanmıştır. Annelerin mükemmeliyetçiliği arttıkça çocukların öz düzenleme becerilerinin ve oyun etkileşimlerinin azaldığı; bununla beraber çocukların oyundan kopma ve bozulmalarının artış gösterdiği tespit edilmiştir.
In this study, it was aimed to determine the relationship between mothers’ perfectionism and preschool children’s self-regulation skills and play behaviors. 353 mothers with children between the ages of 4-6 who are studying in pre-school institutions in Istanbul province Kadıköy, Maltepe, Üsküdar and Ümraniye districts participated in the study. Personal Information Form, Multidimensional Parental Perfectionism Scale, Self-Regulation Skills Scale for 4-6 Years Old Children and Penn Interactive Peer Play Scale were administered to the participants online. Data were analyzed using the IBM SPSS Statistics 27 program. Pearson Product Moments Correlation Coefficient was used to determine the relationships between the variables. As a result of the research, it was determined that there was a significant relationship between mothers’ perfectionism and children’s self-regulation and play behaviors. It has been determined that as mothers’ perfectionism increases, children’s self-regulation skills and play interactions decrease; however, children’s disengagement and disruption from play has increased.
In this study, it was aimed to determine the relationship between mothers’ perfectionism and preschool children’s self-regulation skills and play behaviors. 353 mothers with children between the ages of 4-6 who are studying in pre-school institutions in Istanbul province Kadıköy, Maltepe, Üsküdar and Ümraniye districts participated in the study. Personal Information Form, Multidimensional Parental Perfectionism Scale, Self-Regulation Skills Scale for 4-6 Years Old Children and Penn Interactive Peer Play Scale were administered to the participants online. Data were analyzed using the IBM SPSS Statistics 27 program. Pearson Product Moments Correlation Coefficient was used to determine the relationships between the variables. As a result of the research, it was determined that there was a significant relationship between mothers’ perfectionism and children’s self-regulation and play behaviors. It has been determined that as mothers’ perfectionism increases, children’s self-regulation skills and play interactions decrease; however, children’s disengagement and disruption from play has increased.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Mükemmeliyetçilik, Öz düzenleme, Oyun davranışları, Perfectionism, Self-regulation, Play behaviors
Kaynak
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Gül, B. (2023). Annelerin mükemmeliyetçilikleri ile okul öncesi çocuklarının öz düzenleme ve oyun davranışları arasındaki ilişki / The relationship between mothers’ perfectionism, pre-school children’s self-regulation and play behaviors. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.