Annelerin mükemmeliyetçilikleri ile okul öncesi çocuklarının öz düzenleme ve oyun davranışları arasındaki ilişki

Küçük Resim Yok

Tarih

2023

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

T.C. Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Bu araştırmada, annelerin mükemmeliyetçilikleri ile okul öncesi dönem çocuklarının öz düzenleme becerileri ve oyun davranışları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmaya İstanbul ili Kadıköy, Maltepe, Üsküdar ve Ümraniye ilçelerinde okul öncesi kurumlarda öğrenim görmekte olan 4-6 yaş aralığında çocuğu olan 353 anne katılım göstermiştir. Araştırma verileri Kişisel Bilgi Formu, Çok Boyutlu Ebeveyn Mükemmeliyetçiliği Ölçeği, 4-6 Yaş Çocuklarına Yönelik Öz Düzenleme Becerileri Ölçeği ve Penn Etkileşimli Akran Oyunu Ölçeği kullanılarak GoogleDocs aracılığıyla toplanmıştır. Veriler IBM SPSS Statistics 27 programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Değişkenler arasındaki ilişkilerin belirlenmesi için Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı kullanılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda, annelerin mükemmeliyetçilikleri ile çocukların öz düzenleme becerileri ve oyun davranışları arasında anlamlı ilişkilerin olduğu saptanmıştır. Annelerin mükemmeliyetçiliği arttıkça çocukların öz düzenleme becerilerinin ve oyun etkileşimlerinin azaldığı; bununla beraber çocukların oyundan kopma ve bozulmalarının artış gösterdiği tespit edilmiştir.
In this study, it was aimed to determine the relationship between mothers’ perfectionism and preschool children’s self-regulation skills and play behaviors. 353 mothers with children between the ages of 4-6 who are studying in pre-school institutions in Istanbul province Kadıköy, Maltepe, Üsküdar and Ümraniye districts participated in the study. Personal Information Form, Multidimensional Parental Perfectionism Scale, Self-Regulation Skills Scale for 4-6 Years Old Children and Penn Interactive Peer Play Scale were administered to the participants online. Data were analyzed using the IBM SPSS Statistics 27 program. Pearson Product Moments Correlation Coefficient was used to determine the relationships between the variables. As a result of the research, it was determined that there was a significant relationship between mothers’ perfectionism and children’s self-regulation and play behaviors. It has been determined that as mothers’ perfectionism increases, children’s self-regulation skills and play interactions decrease; however, children’s disengagement and disruption from play has increased.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Mükemmeliyetçilik, Öz düzenleme, Oyun davranışları, Perfectionism, Self-regulation, Play behaviors

Kaynak

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Gül, B. (2023). Annelerin mükemmeliyetçilikleri ile okul öncesi çocuklarının öz düzenleme ve oyun davranışları arasındaki ilişki / The relationship between mothers’ perfectionism, pre-school children’s self-regulation and play behaviors. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.