Empati eğitiminin 60 aylık çocukların empati düzeyine etkisinin incelenmesi
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: İnsan ilişkilerinde, kişilerarası iletişimin sağlıklı olmasında çok önemli bir yere sahip olduğu bilinen empatik becerinin, çocuklara çok küçük yaşlardan itibaren kazandırılabildiği ifade edilmektedir. Bu araştırmada dört haftalık bir empati geliştirme eğitiminin çocukların empati düzeylerine etkisi incelenmiştir. Yöntem: Deneme modelli bu araştırma ‘öntest-sontest kontrol gruplu model’ olarak düzenlenmiştir. Empati eğitimi, 25 Şubat - 5 Nisan 2019 tarihleri arasında İstanbul’da bulunan üç okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 5 yaş grubu çocuklarla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada öntest-sontest olarak Bryant (1982) tarafından geliştirilmiş olan ‘Çocuklar İçin Empati Ölçeği’ kullanılmaktadır. Uygulanan empati eğitimi, araştırmacılar tarafından hazırlanan dört haftalık bir programdır. Haftada bir gün çocuklarla empatiye yönelik etkinlikler (oyun-sanat-Türkçe-matematik) yapmak üzere hazırlanmıştır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Empati, Okul öncesi dönem çocuğu, Deneme modeli
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Yılmaztürk, B., Özbek, Ö. ve Özzade, S. (2019). Empati eğitiminin 60 aylık çocukların empati düzeyine etkisinin incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.