Empati eğitiminin 60 aylık çocukların empati düzeyine etkisinin incelenmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: İnsan ilişkilerinde, kişilerarası iletişimin sağlıklı olmasında çok önemli bir yere sahip olduğu bilinen empatik becerinin, çocuklara çok küçük yaşlardan itibaren kazandırılabildiği ifade edilmektedir. Bu araştırmada dört haftalık bir empati geliştirme eğitiminin çocukların empati düzeylerine etkisi incelenmiştir. Yöntem: Deneme modelli bu araştırma ‘öntest-sontest kontrol gruplu model’ olarak düzenlenmiştir. Empati eğitimi, 25 Şubat - 5 Nisan 2019 tarihleri arasında İstanbul’da bulunan üç okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 5 yaş grubu çocuklarla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada öntest-sontest olarak Bryant (1982) tarafından geliştirilmiş olan ‘Çocuklar İçin Empati Ölçeği’ kullanılmaktadır. Uygulanan empati eğitimi, araştırmacılar tarafından hazırlanan dört haftalık bir programdır. Haftada bir gün çocuklarla empatiye yönelik etkinlikler (oyun-sanat-Türkçe-matematik) yapmak üzere hazırlanmıştır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Empati, Okul öncesi dönem çocuğu, Deneme modeli

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Yılmaztürk, B., Özbek, Ö. ve Özzade, S. (2019). Empati eğitiminin 60 aylık çocukların empati düzeyine etkisinin incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.