Gençlerin müzelere ilgisine pazarlama iletişimi yönlü bir yaklaşım: Z kuşağı üniversite öğrencilerine yönelik bir araştırma

dc.contributor.advisorKesebir, Zafer
dc.contributor.authorÇalış, Deniz
dc.date.accessioned2024-07-12T22:34:50Z
dc.date.available2024-07-12T22:34:50Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-05en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractGerek ülkemizde, gerekse uluslararası alanlarda yapılan araştırmalar gençlerin genel popülasyona oranla müzeleri daha az ziyaret ettiğini ortaya koymaktadır. Bu araştırmanın amacı Z kuşağı gençliğinin bireysel özelliklerinden yola çıkarak, müzelerin eser ve sergilerinden, müzecilik hizmetlerinden ve pazarlama iletişimi etkinliklerinden beklentilerini ortaya koymak, eğlenceli mekân algısının bu beklentilerdeki rolünü araştırmak ve bulgulardan hareketle gençlerin müzeleri daha sık ziyaret etmesini sağlama noktasında ülkemiz müzeciliği için öneriler geliştirmektir. Kasım-Aralık 2021 aylarında İstanbul ilindeki vakıf ve devlet üniversitelerinde öğrenim gören ve Z kuşağında yer alan 251?i kadın (%53,6) olmak üzere toplam 469 genç birey ile yapılan anket sonucuna göre, gençlerin son 5 yılda müzeleri ziyaret ettiği, ancak ziyaret sıklığının az olduğu sonucuna varılmıştır. Gençlerin yaklaşık yarısı (%51,2) müzelere yılda 1 kereden az gitmiş, aynı dönemde üniversite gençliğinin %9,5'i müzeye hiç gitmemiş, yine yaklaşık yarısı (%54,6) son 5 yılda sanal müzeleri hiç ziyaret etmemiştir. Z Kuşağı kadınlarının müze sergilerinden ve diğer müzecilik hizmetlerindenbeklenti düzeyleri Z kuşağı erkeklerinden daha yüksektir. Gençlerin çevresel ve kolaylaştırıcı hizmetlere, hizmetlerin ilgi çekici ve cezbedici olmasına yönelik beklenti düzeyleri ile pazarlama iletişimi araçları bağlamında gerek geleneksel gerekse sosyal ve yenilikçiyöntemleri kullanmaya yönelik beklenti düzeyleri yüksektir. Gençler müzelerin eğlenceli mekanlar olmasını istemektedir.en_US
dc.description.abstractLocal and International studies in general show that young people visit museums less than the general population. The aim of this research is to examine the current museum practices in Turkey and abroad as well asthe activities of museums designedfor young people. Based on the characteristics of Generation Z,the study also looks at the expectations ofyoung people from museum exhibitions, services and marketing communication activities,while analyzing the perception of "fun" effectoverthese expectations. Upon the research findings, several suggestions are statedin order that young people would be motivated to visit museums more frequently. According to the results of the survey conductedin November and December 2021 with a total of 469 young individuals, 251 of whom are women (53.6%), studying at foundation and state universities in Istanbul,young people have visited museums in the last 5 years, butvisit frequency is low. About half of the youth (51.2%) went to museums less than once a year, and 9.5% of the university youth had never been to the museum in the same period. Almost half of the youth (54.6%) have never visited virtual museums in the last 5 years. Generation Z women have higher expectation levels from museum exhibitions and other museum services than Generation Z men. The expectation levels of young people for environmental and facilitating services, for the services to be interesting and attractive, and for using traditional, social and innovative methods in the context of marketing communication tools are high.Generation Z expects museums to be "fun" places.en_US
dc.identifier.citationÇalış, D. (2022). Gençlerin müzelere ilgisine pazarlama iletişimi yönlü bir yaklaşım: Z kuşağı üniversite öğrencilerine yönelik bir araştırma / A marketing communications approach to youth's interest in museums: a study on generation Z university students (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/12279
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKT2336en_US
dc.subjectZ kuşağıen_US
dc.subjectMüzeciliken_US
dc.subjectTeknolojien_US
dc.subjectEğlenceli mekân algısıen_US
dc.subjectMüzecilikte pazarlama iletişimien_US
dc.subjectMüze ürünlerien_US
dc.subjectMüze hizmetlerien_US
dc.subjectGeneration Zen_US
dc.subjectMuseologyen_US
dc.subjectTechnologyen_US
dc.subjectPerception of fun placeen_US
dc.subjectMarketing communication in museologyen_US
dc.subjectMuseum productsen_US
dc.subjectMuseum servicesen_US
dc.titleGençlerin müzelere ilgisine pazarlama iletişimi yönlü bir yaklaşım: Z kuşağı üniversite öğrencilerine yönelik bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeA marketing communications approach to youth's interest in museums: a study on generation Z university studentsen_US
dc.typeDoctoral Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Deniz_Çalış_181185203.pdf
Boyut:
5.61 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text