Okul öncesi öğretmen adaylarının duygusal zeka düzeyleri ile üniversite yaşamına uyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: Duygusal zeka, bireyin kendi hissettiği duyguları anlaması, tanımlaması, başkalarının duygularını anlaması ve tüm bu duyguları toplumsal yaşamını devam ettirecek ve geliştirecek biçimde düzenleyebilmesidir. Üniversite yaşamına uyum genç yetişkinlerin hem akademik hem de karakter gelişimleriyle ilgili önemli sorumluklar aldıkları bir süreç olarak tanımlanabilir. Aynı zamanda önemli bir uyum çabası içinde oldukları bir dönemi kapsamaktadır. Bu nedenle bu araştırmada, okul öncesi öğretmen adaylarının duygusal zeka düzeyleri ile üniversite yaşamına uyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca, okul öncesi öğretmen adaylarının duygusal zeka ve üniversite yaşamına uyum düzeylerinin demografik özelliklerine (cinsiyet, sınıf düzeyi, mezun olunan lise türü ve üniversite türü) göre farklılaşıp farklılaşmadığının incelenmesi amaçlanmıştır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Okul öncesi öğretmen adayları, Duygusal zeka, Üniversite yaşamına uyum

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Zembat, R. ve Yılmaz, H. (2019). Okul öncesi öğretmen adaylarının duygusal zeka düzeyleri ile üniversite yaşamına uyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.