The effect of developing world englishes and english as a lingua franca awareness in foreign language learner sociolinguistic identity reconstruction: a case study
No Thumbnail Available
Date
2022
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Access Rights
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Abstract
The present study investigates how World Englishes(WE)/English as a Lingua Franca (ELF) awareness affect foreign language learner identity in terms of attitudinal changes regarding English as a Lingua Franca and related issues, perceptual changes regarding one’s own English, and self-identity representation as an English user. In this qualitative study, conceptualisation of World Englishes/English as a Lingua Franca were presented in a comprehensive literature review to underscore the difference between monolinguistic and plurilinguistic stances on English Language Teaching. The participants of this study attended online World Englishes/English as a Lingua Franca awareness classes which were comprised of 9 sessions and prepared by the researcher of this study. The participants were active English as a Lingua Franca users who were master’s degree students in Institution for Migration Studies at a state university in Gaziantep, Turkey. Qualitative data sources for this case study were the pre and post interviews with the participants, and video recordings of the online World Englishes/English as a Lingua Franca awareness lessons. Thematic analysis was applied to the data gathered from these sources in order to categorize emerging themes. The analysis revealed that native speakerism dominated norms shaped self-perception of the participants, even though they had awareness of World Englishes/English as a Lingua Franca to a certain extend. The results of the study showed there were attitudinal changes regarding English as a Lingua Franca and related issues, perceptual changes regarding one’s own English and changes in self-identity representation after exposure of different varieties of English. In conclusion, the participants changed their self-perception shaped by British and American English criteria and became more aware of their English as a Lingua Franca user identity as they identified themselves with non-native speakers more, which eased their anxiety down, enabled them to discard too much self-monitoring and to make peace with their accents, and helped them feel as a part of a bigger speech community. This might be considered as reconstruction of learner identity as an English as a Lingua Franca user.
Bu çalışma, Dünya İngilizceleri ve Ortak Dil Olarak İngilizce farkındalığının, Ortak Dil Olarak İngilizce ve ilgili konulardaki tutum değişiklikleri, kişinin kendi İngilizcesine ilişkin algısal değişiklikler ve bir İngilizce kullanıcısı olarak öz kimlik temsili açısından yabancı dil öğrenen kimliğini nasıl etkilediğini araştırmaktadır. Bu nitel çalışmada, İngiliz Dili Öğretimi’nde tek dilli ve çok dilli duruşlar arasındaki farkı vurgulamak için Dünya İngilizceleri ve Ortak Dil Olarak İngilizce’nin kavramsallaştırılması kapsamlı bir literatür taramasıyla sunuldu. Bu çalışmanın katılımcıları, bu çalışmanın araştırmacısı tarafından hazırlanan ve 9 oturumdan oluşan çevrimiçi Dünya İngilizceleri ve Ortak Dil Olarak İngilizce farkındalık derslerine katıldılar. Katılımcılar, Türkiye'deki bir devlet üniversitesinde Göç Etütleri Enstitüsü'nde yüksek lisans öğrencisi olan aktif Ortak Dil Olarak İngilizce kullanıcılarıydı. Bu vaka çalışması için nitel veri kaynakları, katılımcılarla yapılan ön ve son görüşmeler ve çevrimiçi Dünya İngilizceleri ve Ortak Dil Olarak İngilizce farkındalık derslerinin video kayıtlarıydı. Ortaya çıkan temaları kategorize etmek için bu kaynaklardan toplanan verilere tematik analiz uygulanmıştır. Analiz, katılımcıların belirli bir ölçüde Dünya İngilizceleri ve Ortak Dil Olarak İngilizce hakkında farkındalık sahibi olmalarına rağmen, tek dilli tutumun katılımcıların kendi algılarını şekillendirdiğini ortaya koydu. Çalışmanın sonuçları, farklı İngilizce çeşitlerine maruz kaldıktan sonra katılımcılarda Ortak Dil Olarak İngilizce ilgili konularda tutum değişiklikleri, kişinin kendi İngilizcesine ilişkin algısal değişiklikler ve öz kimlik temsilinde değişiklikler olduğunu gösterdi. Sonuç olarak, katılımcılar İngiliz ve Amerikan İngilizcesi kriterlerine göre şekillenen benlik algılarını değiştirdiler ve kendilerini ana dili İngilizce olmayan kişilerle özdeşleştirerek yabancı dil olarak İngilizce kullanıcı kimliklerinin daha çok farkına vardılar, bu da kaygılarını azalttı, kendilerini çok fazla izlemeyi bir kenara bırakmalarını sağladı, aksanlarıyla barışmalarına yardımcı oldu ve daha büyük bir konuşma topluluğunun parçası gibi hissetmelerini sağladı. Bu, öğrenci kimliğinin yabancı dil olarak İngilizce kullanıcısı olarak yeniden yapılandırılması olarak değerlendirebilir.
Bu çalışma, Dünya İngilizceleri ve Ortak Dil Olarak İngilizce farkındalığının, Ortak Dil Olarak İngilizce ve ilgili konulardaki tutum değişiklikleri, kişinin kendi İngilizcesine ilişkin algısal değişiklikler ve bir İngilizce kullanıcısı olarak öz kimlik temsili açısından yabancı dil öğrenen kimliğini nasıl etkilediğini araştırmaktadır. Bu nitel çalışmada, İngiliz Dili Öğretimi’nde tek dilli ve çok dilli duruşlar arasındaki farkı vurgulamak için Dünya İngilizceleri ve Ortak Dil Olarak İngilizce’nin kavramsallaştırılması kapsamlı bir literatür taramasıyla sunuldu. Bu çalışmanın katılımcıları, bu çalışmanın araştırmacısı tarafından hazırlanan ve 9 oturumdan oluşan çevrimiçi Dünya İngilizceleri ve Ortak Dil Olarak İngilizce farkındalık derslerine katıldılar. Katılımcılar, Türkiye'deki bir devlet üniversitesinde Göç Etütleri Enstitüsü'nde yüksek lisans öğrencisi olan aktif Ortak Dil Olarak İngilizce kullanıcılarıydı. Bu vaka çalışması için nitel veri kaynakları, katılımcılarla yapılan ön ve son görüşmeler ve çevrimiçi Dünya İngilizceleri ve Ortak Dil Olarak İngilizce farkındalık derslerinin video kayıtlarıydı. Ortaya çıkan temaları kategorize etmek için bu kaynaklardan toplanan verilere tematik analiz uygulanmıştır. Analiz, katılımcıların belirli bir ölçüde Dünya İngilizceleri ve Ortak Dil Olarak İngilizce hakkında farkındalık sahibi olmalarına rağmen, tek dilli tutumun katılımcıların kendi algılarını şekillendirdiğini ortaya koydu. Çalışmanın sonuçları, farklı İngilizce çeşitlerine maruz kaldıktan sonra katılımcılarda Ortak Dil Olarak İngilizce ilgili konularda tutum değişiklikleri, kişinin kendi İngilizcesine ilişkin algısal değişiklikler ve öz kimlik temsilinde değişiklikler olduğunu gösterdi. Sonuç olarak, katılımcılar İngiliz ve Amerikan İngilizcesi kriterlerine göre şekillenen benlik algılarını değiştirdiler ve kendilerini ana dili İngilizce olmayan kişilerle özdeşleştirerek yabancı dil olarak İngilizce kullanıcı kimliklerinin daha çok farkına vardılar, bu da kaygılarını azalttı, kendilerini çok fazla izlemeyi bir kenara bırakmalarını sağladı, aksanlarıyla barışmalarına yardımcı oldu ve daha büyük bir konuşma topluluğunun parçası gibi hissetmelerini sağladı. Bu, öğrenci kimliğinin yabancı dil olarak İngilizce kullanıcısı olarak yeniden yapılandırılması olarak değerlendirebilir.
Description
Keywords
World Englishes, English as a Lingua Franca, Awareness, Identity reconstruction, Dünya İngilizceleri, Ortak Dil Olarak İngilizce, Farkındalık, Kimlik yapılandırması
Journal or Series
WoS Q Value
Scopus Q Value
Volume
Issue
Citation
Kuru, Ö. (2022). The effect of developing world Englishes and English as a lingua franca awareness in foreign language learner sociolinguistic identity reconstruction: a case study / Dünya İngilizceleri ve ortak dil olarak İngilizce farkındalığı yaratmanın yabancı dil öğrencisinin toplumsal dil kimliğine etkisi: bir durum araştırması (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.