Eğitim yapılarında fiziksel konfor koşullarının öğrenci memnuniyeti üzerinden değerlendirilmesi

dc.contributor.authorAkyıldız, Roşna
dc.contributor.authorYıldız, Neslihan
dc.date.accessioned2024-07-12T20:57:03Z
dc.date.available2024-07-12T20:57:03Z
dc.date.issued2020en_US
dc.departmentFakülteler, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, İç Mimarlık Bölümüen_US
dc.description.abstractEğitim yapıları, öğrencilerin zamanlarının büyük bir bölümünün geçtiği, aynı zamanda akademik gelişimlerinde önemli rol oynayan mekânlardır. Eğitim ortamı bünyesindeki iç mekânların sahip olduğu fiziksel koşullar işlevsel eğitime olumlu ya da olumsuz doğrudan etki edeceğinden bu noktada en önemli faktörlerden biri mekânsal konfordur. Eğitim görülen bu mekânlarda konfor koşullarının sağlanması, kullanıcı memnuniyeti ve mekânsal kalitenin belirlenmesi açısından son derece önem arz etmektedir. Buna dayalı olarak öğrenme eyleminin gerçekleştiği iç mekânların temel ergonomik ilkeler doğrultusunda tasarlanmasıyla, mekânın kullanıcıları olan öğrencilerin ergonomik gereksinimleri karşılanmış ve ergonomik tasarım prensiplerine uygun koşullar sağlanmış olacaktır. Bu çalışmada İstanbul ilinde bir vakıf üniversitesi kampüsünde yer alan Mimarlık ve Tasarım Fakültesi binasında bulunan İç Mimarlık Bölümüne ait tasarım stüdyolarının, iç mekân fiziksel çevre kalitesi; planlama parametresi bağlamında öğrenci görüşleri göz önüne alınarak değerlendirilmiştir. Bu değerlendirme için, eğitim kurumunun mevcut tasarım stüdyolarında öğrenim gören ve aynı zamanda mekânı deneyimleyebilen öğrencilerle; yapısal konfor şartlarından biri olan “planlama” parametresi ele alınarak bir anket çalışması yapılmıştır. Anket çalışması, yapısal konfor şartlarının iyileştirilmesi veya yeni bir tasarım geliştirilmesi adına yapılmış bir değerlendirmedir. Çalışmada öncelikle, tasarım stüdyolarının fiziksel konfor koşullarıyla ilgili literatür analizi yapılmış olup çalışma kapsamında tasarım stüdyolarındaki fiziksel konfor koşulları planlama parametresi altında ele alınmıştır. Sonraki aşamada üniversitenin Mimarlık ve Tasarım Fakültesi İç Mimarlık bölümü tasarım stüdyolarının fiziksel konfor koşullarına ilişkin kullanıcı grubu olan 100 öğrenciyle anket çalışması yapılmıştır. Yapılan anket çalışması ile öğrencilerin stüdyo iç mekânlarına dair memnuniyet düzeyleri ve beklentileri hakkında bilgi edinilerek, elde edilen bilgiler doğrultusunda öğrencilerin gereksinimlerine yönelik iyileştirmeler önerilmiştir.en_US
dc.identifier.citationAkyıldız, R. ve Yıldız, N. (2020). Eğitim yapılarında fiziksel konfor koşullarının öğrenci memnuniyeti üzerinden değerlendirilmesi. 3. Uluslararası Mimarlık Ve Tasarım Kongresi, Güven Plus Grup A.Ş., s. 11-19.en_US
dc.identifier.endpage19en_US
dc.identifier.isbn978-605-7594-49-5
dc.identifier.startpage11en_US
dc.identifier.urihttp://www.guvenplus.com.tr/guven-yayincilik/117/kongre-kitaplari
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/3046
dc.language.isotren_US
dc.publisherGüven Plus Grup A.Ş.en_US
dc.relation.ispartof3. Uluslararası Mimarlık Ve Tasarım Kongresien_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKY07184
dc.subjectEğitim Yapılarıen_US
dc.subjectFiziksel Konforen_US
dc.subjectPlanlamaen_US
dc.subjectErgonomien_US
dc.subjectÖğrenci Memnuniyetien_US
dc.titleEğitim yapılarında fiziksel konfor koşullarının öğrenci memnuniyeti üzerinden değerlendirilmesien_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar