60-72 aylık çocukların istenmeyen davranışlarına yönelik öğretmen davranışlarının incelenmesi
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: Okul öncesi eğitim sınıflarında çocukların istenen kazanımlara ulaşması için etkili bir sınıf yönetimi öncelikli hedeftir. Bu doğrultuda çocuklarda ortaya çıkan istenmeyen davranışlar karşısında öğretmenlerin rolü kritik bir öneme sahiptir. Öğretmenlerin davranış yönetimi için kullandıkları stratejiler, istenen kazanımlara ulaşılmasında ve çocukların sergiledikleri istenmeyen davranışların en aza indirgenip ortadan kaldırılmasında etkilidir. Yapılan bu araştırmada, 60-72 aylık çocukların sınıf 1içi etkinlik süreçlerinde sergiledikleri istenmeyen davranışlar karşısında öğretmen davranışlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda aşağıdaki sorulara cevap aranacaktır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Okul öncesi eğitim, Sınıf yönetimi, İstenmeyen davranış
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Sivri, S., Eroğlu, N., Kıymaz, K. ve Güngör, M. E. (2019). 60-72 aylık çocukların istenmeyen davranışlarına yönelik öğretmen davranışlarının incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.