60-72 aylık çocukların istenmeyen davranışlarına yönelik öğretmen davranışlarının incelenmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: Okul öncesi eğitim sınıflarında çocukların istenen kazanımlara ulaşması için etkili bir sınıf yönetimi öncelikli hedeftir. Bu doğrultuda çocuklarda ortaya çıkan istenmeyen davranışlar karşısında öğretmenlerin rolü kritik bir öneme sahiptir. Öğretmenlerin davranış yönetimi için kullandıkları stratejiler, istenen kazanımlara ulaşılmasında ve çocukların sergiledikleri istenmeyen davranışların en aza indirgenip ortadan kaldırılmasında etkilidir. Yapılan bu araştırmada, 60-72 aylık çocukların sınıf 1içi etkinlik süreçlerinde sergiledikleri istenmeyen davranışlar karşısında öğretmen davranışlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda aşağıdaki sorulara cevap aranacaktır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Okul öncesi eğitim, Sınıf yönetimi, İstenmeyen davranış

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Sivri, S., Eroğlu, N., Kıymaz, K. ve Güngör, M. E. (2019). 60-72 aylık çocukların istenmeyen davranışlarına yönelik öğretmen davranışlarının incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.