Fen bilimleri öğretiminde bilgisayar (logo) destekli materyallerin öğrenci başarısı üzerine etkisi: sürtünme kuvveti örneği
Küçük Resim Yok
Tarih
2001
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Bu çalışmanın amacı, sürtünme kuvvetine yönelik olarak geliştirilen logo destekli programın çalışma yaprağı ile yapılan uygulamarının öğrencilerin başarı ve tutumları üzerine etkisini araştırmaktır. Kontrolsüz ön test-son test yaklaşımıyla, ilgiIi konuyu geleneksel yöntemle uygulayan 10 kişilik lise 2. sınıf öğrencisinin ön testlerle bilişsel ve duyuşsal yeterlikleri belirlenmiştir. Bu araştırmadaki materyallerin yürütülmesi sonucu aynı gruba son testler uygulanmıştır. Elde edilen veriler, frekans ve yüzdeliklerIe tablolaştırılarak SPSS paket programında kodlamaları yapılmış ve ? = 0.05 anlamlılık düzeyinde ön-son test ilişkilerinin t değerlerinde son testlere yönelik anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Bu farklılık, programın dikkat çekiciliği, öğrencinin kendi başına bir iş yapabilme düşüncesi faktörlerinin ve çalışma yaprağının uygulanmasının bir sonucu olarak düşünülmektedir. Öğretmenlerin, araştırmanın sonuçlarına dayalı olarak farklı konularda da benzer materyalleri geliştirebilmesi için hizmet öncesi-içi programlarla yetiştirilmeleri önerileriyle çalışma tamamlanmıştır.
The purpose of this study is to find out the effect if implementation of logo based developed material on student achievement and attitudes. Pre test conducted with second Ievel 10 high school students whose class implemented trational approach in order to determine students cognitive and affective objectives on friction force concept. Post test was conducted with same group after implementation of logo based material implemented worhsee form. Data collected from pre and post test analied SPSS programme and showed significant difference between two tests.This result my come from implemented material. At the end of the study suggestions are made for teachers in order to develop their skills about computer assisted material.
The purpose of this study is to find out the effect if implementation of logo based developed material on student achievement and attitudes. Pre test conducted with second Ievel 10 high school students whose class implemented trational approach in order to determine students cognitive and affective objectives on friction force concept. Post test was conducted with same group after implementation of logo based material implemented worhsee form. Data collected from pre and post test analied SPSS programme and showed significant difference between two tests.This result my come from implemented material. At the end of the study suggestions are made for teachers in order to develop their skills about computer assisted material.
Açıklama
Tam metin/Full text
Anahtar Kelimeler
Fizik öğretimi, Bilgisayar destekli öğretim, Sürtünme kuvveti, Physics teaching, Computer assisted instruction, Friction force
Kaynak
Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Akdeniz, A., Yiğit, N. (2001). Fen bilimleri öğretiminde bilgisayar (logo) destekli materyallerin öğrenci başarısı üzerine etkisi: sürtünme kuvveti örneği. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu. (229-234 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.