Kültür endüstrisi bağlamında new age uygulamalarından-inançlarından astrolojinin Facebook dolayımlı içerik analizi (2018-2019)

dc.authorid0000-0002-8758-287Xen_US
dc.contributor.advisorBatuş, Gül
dc.contributor.authorPınarbaşı, Gülenay
dc.date.accessioned2024-07-12T22:29:07Z
dc.date.available2024-07-12T22:29:07Z
dc.date.issued2020en_US
dc.date.submitted2020-10en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İletişim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractKökeni 5000 yıl öncesine uzanan astroloji, alanda yapılan çalışmalarda bilim ile bilimsel olmayanın orta noktasına konumlandırılmakta ve dini alt kültür, kültürel moda, sözde bilim gibi tanımlama çabaları ile beraber kuramsal olarak Yeni Dini Hareketler?in alt basamağı New Age (yeniçağ) inanç ve uygulamaları içinde kabul edilmektedir. Eski çağlara ait olan astroloji, modernitenin ortaya koyduğu seküler ve güvensiz bir alana yönelik refleksle insanın anlam arayışına cevap görünümündedir. Ve modern insanın kutsala ilişkin çıkmazında kaygı toplumunun ihtiyaçlarını karşılaması ve kaçış noktaları aramasıyla da ilişki içindedir. Diğer yandan astroloji bugün, mistisizm ögeleri içinde bir tüketim metaı gibi görünmektedir. Bireylerin manevi arayışına cevap olma iddiasını taşıyan astroloji ile tüketimin nesnesi olan astroloji arasında çelişkili bir bağ mevcuttur. Kitle iletişim araçları ve dijital mecralar bu çelişkili bağın gözlemlenebildiği önemli alanlardır. “Kültür Endüstrisi Bağlamında New Age Uygulama-İnanışlarından Astrolojinin Facebook Dolayımlı İçerik Analizi (2018-2019)” isimli tez çalışmamızın konusu, kadim bir uygulama ve inanış olarak astrolojinin, kültür endüstrisi kuramı bağlamında paylaşımlar üzerinden tespit edilip incelenmesi ve değerlendirilmesidir. Bu kapsamda, 2018 ve 2019 tarih aralığındaki 12 ayda Facebook?ta yayımlanmış astroloji odaklı iletiler arasından yapılandırılmış anahtar kelimelerle seçilmiş 542 tane paylaşıma içerik analizi uygulanmıştır. Malzeme, katılımcı gözlem, derinlemesine görüşme ile desteklenmiş ve değerlendirilmiştir. Araştırmada amaçlanan, Facebook platformu üzerinden geniş bir kitleye ulaşan astroloji ile kültür endüstrisi ilişkisine yönelik bir anlama çabasıdır.en_US
dc.description.abstractAstrology that dates back 5000 years is at the midpoint between scientific and unscientific research. Attemps at defining it included religious sub culture, cultural fashion and pseudo science; however, it is theoretically accepted as a part of New Age beliefs and practices which is a subset of New Religious Movements. As a result of secularity and insecurity created by modernity, ancient astrology appears to be the answer to humanity's attempts to search for meaning. In regards to modern human's dilemma with the concept of Holy, it plays a role in meeting the needs of an anxious society looking for an escape. Today, on the other hand, astrology appears to be a consumption meta within mysticism elements. There is a conflicting relationship between Astrology that claims to be the answer of individuals seeking spirituality and astrology which is the object of consumption. Mass media and digital media are significant places where one can observe this conflicting relationship. The purpose of our thesis that is named "Facebook Mediated Content Analysis of Astrology, A Part of New Age Beliefs and Practices, Within the Context of Culture Industry(2018-2019)" is to analyze and assess astrology, which is an ancient practice and belief, within the context of culture industry hypothesis through social media posts. Within this scope, among Facebook posts that were published in 12 months, between the dates of 2018 - 2019, we chose 542 posts that were keyword configured and practiced content analysis on them. The research is supported with materials, participant observation and comprehensive interviews. The purpose of this research is to understand the relationship between astrology that reaches a wide audience through Facebook, and culture industry.en_US
dc.identifier.citationPınarbaşı, G. (2020). Kültür endüstrisi bağlamında new age uygulamalarından-inançlarından astrolojinin Facebook dolayımlı içerik analizi / Facebook mediated content analysis of astrology, a part of new age beliefs and practices, within the context of culture industry (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/11847
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKT1885en_US
dc.subjectAstrolojien_US
dc.subjectFacebooken_US
dc.subjectİçerik analizien_US
dc.subjectKültür endüstirisien_US
dc.subjectNew Ageen_US
dc.subjectAstrologyen_US
dc.subjectContent analysisen_US
dc.subjectCulture industryen_US
dc.subjectFacebooken_US
dc.subjectNew Ageen_US
dc.titleKültür endüstrisi bağlamında new age uygulamalarından-inançlarından astrolojinin Facebook dolayımlı içerik analizi (2018-2019)en_US
dc.title.alternativeFacebook mediated content analysis of astrology, a part of new age beliefs and practices, within the context of culture industryen_US
dc.typeDoctoral Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Gülenay_Pınarbaşı_161153204.pdf
Boyut:
5.94 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text