Öğretmen adaylarının üstün/özel yetenekli çocuklara ilişkin metaforik algıları
dc.contributor.author | Özmimar, Şeyma | |
dc.contributor.author | Bulut, Güllü | |
dc.contributor.author | Şahan, Gülay | |
dc.contributor.author | Açıcı, Büşra | |
dc.contributor.author | Geçer, Zeynep | |
dc.contributor.author | Serçe, Zehra | |
dc.date.accessioned | 2024-07-12T20:32:33Z | |
dc.date.available | 2024-07-12T20:32:33Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.department | Fakülteler, Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.description.abstract | Toplumdaki bireyleri birbirinden ayırt eden öğrendikleri ve öğrenme kapasiteleridir. Yüksek öğrenme kapasitesine sahip, sorgulayan, araştıran bireyler üstün yetenekliler olarak adlandırılmaktadır (Şirin, Kulaksızoğlu ve Bilgili, 2004). Üstün yeteneklilik kavramının tarihsel süreçteki gelişimi incelendiğinde toplumdan topluma, kültürden kültüre değişen çok farklı tanımları yapıldığına rastlanılmıştır. Üstün yetenekli bireyler olması gerekenin üzerinde bir kabiliyet, yaratıcı düşünme ve sorumluluk bilinci içerisinde yüklendiği tüm görevleri gerçekleştirebilecek potansiyele sahip kişilerdir (Renzulli, 1978; Akt: Gülkaya, 2016). Ülkemizde MEB tarafından yapılan tanımda; zekâ yaratıcılık, sanat, liderlik kapasitesi veya özel akademik alanlarda akranlarından daha yüksek düzeyde performans gösterdiği uzman kişilerce belirlenen öğrenciler üstün zekâlı ve yetenekli bireyler olarak ifade edilmektedirler (MEB, 2015). Üstün yetenekli bireylerle ilgili temel konulardan biri erken fark edilmeleri diğeri ise yeteneklerinin geliştirilmesidir (Eraslan, 2010). Üstün yetenekli çocukların niteliklerinin arttırılmasında öğretmen bir yandan bilgi, beceri ve tutumları ile eğitim sürecine kalite kazandırırken diğer yandan uyguladığı yöntem ve tekniklerle kritik rol oynamaktadır (Dağlıoğlu, 2010). Olağanüstü yeteneklerle donatılmış çocukların farklılıklarını koruyarak geliştirme konusunda önemli görevler üstlenen öğretmenlerin meslek hayatına başlamadan önce bu çocuklara yönelik olumlu algı ve tutum geliştirmeleri dikkate alınması gereken bir husustur. Bu açıdan henüz meslek hayatına atılmamış öğretmen adaylarının üstün yetenekli öğrencilere yönelik metaforik algıları önem arz etmektedir (Eraslan, 2010). Metaforlar söylenmek isteneni daha az sözcükle daha vurgulu bir biçimde ifade etme şeklinde tanımlanmakta ve öğretmen adaylarının üstün/özel yetenekli çocuk kavramına ilişkin sahip oldukları algıları anlamada ve açıklamada güçlü birer araştırma aracı olarak kullanılabilmektedir (Aydın, 2010). Bu çalışmada, öğretmen adaylarının üstün yetenekli bireylere ilişkin metaforik algılarının incelenmesi amaçlanmıştır. | en_US |
dc.identifier.citation | Özmimar, Ş., Bulut, G., Şahan, G., Açıcı, B., Geçer, Z. ve Serçe, Z. (2019). Öğretmen adaylarının üstün/özel yetenekli çocuklara ilişkin metaforik algıları. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12415/751 | |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Maltepe Üniversitesi | en_US |
dc.relation.ispartof | 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Ulusal Konferans Öğesi | en_US |
dc.rights | CC0 1.0 Universal | * |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/ | * |
dc.snmz | KY06221 | |
dc.subject | Üstün/özel yetenekli | en_US |
dc.subject | Öğretmen adayları | en_US |
dc.subject | Metaforik algı | en_US |
dc.title | Öğretmen adaylarının üstün/özel yetenekli çocuklara ilişkin metaforik algıları | en_US |
dc.type | Conference Object | |
dspace.entity.type | Publication |