Üniversitelerin kurumsal itibar algıları üzerine bir araştırma
Küçük Resim Yok
Tarih
2017
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Bu araştırmanın genel amacı; kurumsal itibar yönetimi kavramını incelemek ve öğrencilerin kurumsal itibara ilişkin algılarını ve hangi kavramları kurumsal itibarla özdeşleştirdiklerini tespit etmek, üniversitelerin yapmış oldukları kurumsal iletişim çalışmaları ile öğrencilerin algıladıkları mevcut durumun karşılaştırmasını yapmaktır. Araştırmanın sınırlılığını 2016 ÖSYM verilerine göre İstanbul'da yer alan üniversiteler arasında ilk beşinci sırada yer alan, 10 binin üzerinde öğrenci sayısına sahip üniversiteler olan Beykent Üniversitesi, Bilgi Üniversitesi, Aydın Üniversitesi, Yeditepe Üniversitesi ve Bahçeşehir Üniversiteleri'nde 2016 yılında okuyan 66.908 toplam lisans öğrenci sayısının yüzde %1'ine tekabül eden 669 öğrenciden uygun örnekleme yöntemi ile seçilen 475 öğrenciler oluşturmaktadır. Çalışma kapsamında üniversitelerin yürüttükleri kurumsal iletişim çalışmaları incelenmiş olup öğrenci bazında ise Beykent Üniversitesi,Bilgi Üniversitesi,Aydın Üniversitesi, Bahçeşehir ve Yeditepe Üniversitesinin lisans programlarında öğrenim gören 475 öğrenciye anket çalışması uygulanarak üniversitelerin hangi kriterleri öğrencilerin tercihlerini etkileyerek üniversiteyi "itibarlı bir üniversite olarak" algılanmasında daha etkin rol oynuyor? sorusunun cevabı aranmıştır. Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın birinci bölümümde itibar ve itibar yönetimi kavramları ele alınmış ve itibarı oluşturan unsurlar ortaya konulmuştur. Kurumsal itibar, itibar yönetiminin temel kriterleri olan, kurum kimliği, kurum felsefesi, kurum kültürü, kurumsal davranış ve kurum imajı çerçevesinde incelenmiştir. İlk bölümde aynı zamanda itibar yönetimini etkileyen faktörlere, kurumsal itibar yönetim sürecine ve algı yönetimi kavramına aynı zamanda kurumsal itibar ile ilgili araştırmalara yer verilmiştir. İkinci bölümde kurumsal iletişim, kurumsal iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim çalışmalarının itibar yönetimine olan katkısı ele alınmıştır. Kurumsal iletişim çalışmaları kavramsal olarak ele alınmış aynı zamanda üniversitelerin kurumsal iletişim çalışmaları detaylı olarak aktarılmıştır. Üçüncü bölümde ise öğrencilerin vakıf üniversitelerini tercih ederken itibarı önemli bir etken olarak görüp görmediklerinin saptandığı ve kurumsal iletişim çalışmalarının itibar yönetimine katkısı incelemeyi amaçlayan bir anket çalışmasına yer verilmiştir. Üniversitelerin kurumsal iletişim çalışmalarının öğrenci gözünden değerlendirilmesine yer verilerek sonuçlar incelenmiş ve değerlendirme yapılmıştır. Dördüncü bölüm olan sonuç ve öneriler bölümünde ise araştırma sonuçları yorumlanarak, ileride yapılacak olan çalışmalar için önerilere yer verilmiştir.
The purpose of this study is to investigate the concept of corporate reputation management, to determine the perceptions among students about corporate reputation and to compare the current perceptions among students with the corporate communication activities of universities. For the scope of this study, corporate communication activities of universities have been investigated and 475 undergraduate students from Beykent University, Bilgi University, Aydın University, Bahçeşehir University and Yeditepe University have been surveyed and the question of which criteria of universities play a greater role on being perceived as a reputable university by effecting the students' choices.The study consists of three parts. The first part investigates the concepts of reputation and reputation management and reveal the elements that create reputation. Corporate reputation is examined with the framework of corporate identity, corporate philosophy, corporate culture, corporate behaviour and corporate image which are the essential criteria of reputation management. In the second part, contribution of reputation management of corporate communication, corporate communication management and corporate communication studies is discussed. Institutional communication studies are conceptualized and institutional communication studies of universities are explained in detail. The third part consists of a survey which aims at determining whether students perceive reputation as an important factor when choosing foundation universities and the contribution of corporate communication activities on reputation management. It emphasizes on the corporate communication activities that are being realized by universities and evaluates these activities from the students' point of view by examining the answers of the students. In the fourth section, conclusions and suggestions, the results of the research are interpreted and suggestions for future studies are given.
The purpose of this study is to investigate the concept of corporate reputation management, to determine the perceptions among students about corporate reputation and to compare the current perceptions among students with the corporate communication activities of universities. For the scope of this study, corporate communication activities of universities have been investigated and 475 undergraduate students from Beykent University, Bilgi University, Aydın University, Bahçeşehir University and Yeditepe University have been surveyed and the question of which criteria of universities play a greater role on being perceived as a reputable university by effecting the students' choices.The study consists of three parts. The first part investigates the concepts of reputation and reputation management and reveal the elements that create reputation. Corporate reputation is examined with the framework of corporate identity, corporate philosophy, corporate culture, corporate behaviour and corporate image which are the essential criteria of reputation management. In the second part, contribution of reputation management of corporate communication, corporate communication management and corporate communication studies is discussed. Institutional communication studies are conceptualized and institutional communication studies of universities are explained in detail. The third part consists of a survey which aims at determining whether students perceive reputation as an important factor when choosing foundation universities and the contribution of corporate communication activities on reputation management. It emphasizes on the corporate communication activities that are being realized by universities and evaluates these activities from the students' point of view by examining the answers of the students. In the fourth section, conclusions and suggestions, the results of the research are interpreted and suggestions for future studies are given.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Kurumsal itibar, Kurumsal itibar yönetimi, Üniversite, Kurumsal iletişim çalışmaları, Corporate reputation, Corporate reputation management, University, Corporate communication activities.
Kaynak
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Doğancı Ö. M. (2017) Üniversitelerin kurumsal itibar algıları üzerine bir araştırma / A research on the institutional perspectives of the university (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.